DOŠLO JE VREME! Beograđani su na ovo čekali 40 punih godina (FOTO)
![Beograđani](https://bizportal.rs/wp-content/uploads/2024/05/10ebc4f4bff814f8c4a0f36431cb1ec3_4777708535-e1716363022318.png)
Foto: Beoinfo
Došlo je vreme da sprovedemo u delo ideju koja je nastala još osamdesetih godina, kada je na predlog Brana Jovina trebalo da se ovaj deo od Kalemegdanske tvrđave do Terazijske česme pretvori u pešačku zonu, poručio je Aleksandar Šapić, predsednik Privremenog organa Grada Beograda prilikom najave radova na novoj pešačkoj zoni.
-Ovim bi konačno bilo omogućeno Beograđanima i svima onima koji dođu u naš grad da nesmetano prolaze od beogradskog „Pobednika” i kroz čitav Kalamegdanski park skroz do Terazijske česme. Sada imamo idejno rešenje i očekujemo da negde na jesen budu stvoreni uslovi da na delu Pariske, odavde do Gračaničke i do Uzun Mirkove, napravimo veliki trg, šetalište i pešačku zonu. Paralelno ćemo gledati da uradimo jednu vrstu rekonstrukcije Knez Mihailove, gde god je to moguće, sa posebnom pažnjom na plato ispred Filozofskog fakulteta, za koji smo već uradili projekt. Čim se završi ova agonija sa Privremenim organom, i njega ćemo krenuti da radimo, jer je on zaista sraman – rekao je Aleksandar Šapić, predsednik Privremenog organa Grada Beograda najavljujući radove na novoj pešačkoj zoni, koja će zahvatiti deo Pariske ulice i Tadeuša Košćuška prema Kalemegdanu.
Prema njegovim rečima, to će uticati na smanjenje kako zagađenosti vazduha tako i gužve koje se stvara na semaforu prilikom prelaska pešaka na Kalemegdan.
– Što se tramvaja tiče, ostaće kao i do sada, do Karađorđeve i Cara Dušana. Ideja nam je da imamo i šatl-vozilo koje će građane koji dođu tramvajem do Cara Dušana prevoziti do Uzun Mirkove i do novog trga, za koji zaista verujem da će kada ga sredimo biti na ponos svima nama. Obilaznica oko Karamegdanske tvrđeve će ostati, ali ćemo je proširiti za još dve trake, tako da svako ko iz Karađorđeve želi da dođe do Cara Dušana i obrnuto, moći će da koristi put koji se danas koristi, s tim što ćemo, ponavljam, gledati da proširimo njegove kapacitete, jer mislim da prostora ima i da možemo da dobijemo dve trake u svakom pravcu – kazao je Šapić, piše Gradonačelnik.rs.
![](https://bizportal.rs/wp-content/uploads/2024/05/10ebc4f4bff814f8c4a0f36431cb1ec3_4777708535-1024x713.jpg)
Istakao je da moramo da čuvamo prostor oko Kalemegdanske tvrđave i prirodna bogatstva koja imamo i da ih na kvalitetniji način koristimo.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.
A niste mam objasnili kako ce gradjani koji zive u gornjim delovima Dositejeve,Dobracine,zmaj Jovine i ostalih ulica u okolini stizati do svojih kuca?!
Lično mislim da je projekat sa tunelom ispod tog dela i zadržati saobraćajnu vezu barem tramvaja, a zašto ne i automobila. Uz to napraviti podzemnu vezu sa budućom metro stanicom. Koliko se sećam tu su otkriveni i neki sakralni objekti iz rimskog doba pa bi postavkom u tom prolazu bio stvoren svojevrsni muzej na otvorenom, a i veza tramvaja i metroa. Nadam se da će to rešenje prihvatiti.
A možda da se na delu Pariske od Francuske ambasade pa do Zmaja od Noćaja uradi tunel ili usek. Ne bi se mnogo izgubilo, samo izlaz Uzun Mirkove. Nema potrebe za radovima na donjem delu oko Kalemegdana šatl prevoza i sličnih maštarija našeg gradonačelnika. Iskreno mislim i da je jeftinija varijanta a daje gotovo isti rezultat.
Da li neko ko ima mozak u opstini moze da nam objasni kako stici do podzemnog parkinga Rajic ?
Lično mislim da je ukidanje čuvene trase kruga dvojke velika greška i da ovaj plan treba promeniti u smislu prvobitnog predloga da se iskopa tuneln u tom delu koji bi počinjao kod Francuske ambasade, a izlazio do spomenika Ŕige od fere, tačnije nešto malo više kako bi obe ulice koje su tu granaju ostale u funkciji. Napraviti podzemnu vezu tramvaja i buduće metro stanice. Koliko se sećam tu su nađeni neki sakralni objekti iz vremena rrimske epohe pa bi njih mogli postaviti kao sa strane kao neki otvoreni muzej, istovremeno povezati metro, tramvajsku stanicu i naravno napraviti izlaz iz podzemnog prolaza tako ostvariti vezu sa Kalemegdanom. Tramvaj je ekološki prevoz tako da dobijamo korisno i olerativno za građane. Automobili na obilaznicu oko Kalemegdana svakako treba da idu i to starom trasom kuda je nekada išao voz, jednim delom do Nebojšine kule..
Moze ali da se dvojka produzi oko starog grada i spoji sa trasom u Dusanovoj.