SPAS ZA AUTOMOBILE KOJE KORISTE FOSILNO GORIVO Praviće sintetičko i biće mnogo jeftinije
Evropska unija planira da zabrani benzince i dizelaše 2035. godine osim jednog izuzetka – da ih pokreće klimatski neutralno sintetičko gorivo. Kakva je njegova budućnost? Pa, nije loša, jer se kompanije poput Porschea i Toyote jako trude da pokrenu tu industriju, koja bi im omogućila da produže život svojim ikonama poput 911 ili Land Cruisera.
Porsche već ima funkcionalan pilot projekat, fabriku za proizvodnju e-goriva u Čileu u kojoj se stalno beleže udari vetra do 120 km/h. Dakle, struja za proizvodnju goriva dobija se pomoću vetroelektrana.
Počevši od ove godine, očekuje se da će pilot postrojenje proizvoditi oko 130.000 litara takozvanog e-goriva godišnje. Porsche će preuzeti tu količinu u celosti i u početku će ga koristiti u sportskim takmičenjima. Porsche u budućnosti planira da koristi ta sintetička goriva u svojim modelima s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, uključujući i klasike, piše HAK revija.
U Porscheu smatraju da je sa industrijskom proizvodnjom sintetičkih goriva moguće osigurati cenu manju od dva evra po litri. Takođe, neki proizvođači motornih ulja već spominju mogućnost da bi sintetička goriva mogla da koštaju oko 80 centi po litru. E-goriva proizvedena iz vode i ugljeni dioksida ekstrahovanog iz vazduha, sa primenom za automobile, avione i brodove, imaju prednost u odnosu na čisti vodonik jer mogu lakše da se transportuju. Sintetička goriva mogu da se pripreme za dizelaše i benzince.