ŠIROM SVETA ZABAGOVALI ŠTAMPAČI Ako vam uređaj ne radi, u pitanju je ažuriranje za Windows 10 – ovo su koraci kako možete da rešite problem
Windows 10 i dalje ima poprilično grešaka i kvarova sa svakim novim ažuriranjem, a najnovija ispravka objavljena 28. juna 2022. narušava funkcionalnost USB štampača, prenosi Techradar.
Kako navodi Microsoft, posteoje dva glavna simptoma ove greške u operativnom sistemu: „Windows može da prikaže duple kopije štampača instaliranih na uređaju, obično sa sličnim imenom i sufiksom ‘Copy1’” i „Aplikacije koje se odnose na štampač pod određenim imenom ne mogu da pristupe opciji štampanja.“
Iz Microsofta navode da se na problemu radi kako bi se otklonili nedostaci za buduće ažuriranje. Kompanije je do tada svojim korisnicima obezbedila nekoliko rešenja, kao i način da prijave problem Majkrosoftu kako bi se u što kraćem roku rešio bag.
Ako ste jedan od mnogih Windows 10 korisnika kojima je štampač iznenada prestao da radi nakon apdejta, problem možete rešiti tako što ćete Majkrosoftu poslati problem na sledeći način:
- Pokrenite Feedback Hub tako što ćete otvoriti meni Start i otkucati „Feedback Hub“ ili pritiskom na taster Windows + F.
- Popunite polja „Rezimirajte povratne informacije“ i „Objasnite detaljnije“, a zatim kliknite na „Dalje“.
- U odeljku „Izaberite kategoriju“, izaberite opciju – „Problem“; zatim kod kategorije izaberite – „Uređaji i upravljački programi“; i podkategorija – „Štampanje“. Kada ste uradili ovaj korak kliknite na „Dalje“ (Next).
- U odeljku „Pronađi slične povratne informacije“ izaberite dugme „Napravi novu grešku“ i kliknite na „Dalje“.
- U odeljku „Dodajte više detalja“ navedite sve relevantne detalje (imajte na umu da ovo nije ključno za rešavanje vašeg problema).
- Zatim proširite okvir „Ponovo kreiraj moj problem“ i pritisnite „Započni snimanje“. Ponovite problem na svom uređaju.
- Nakon toga pritisnite „Zaustavi snimanje“ kada završite. Na kraju kliknite na dugme „Pošalji“.
Pored prijave problema Majkrosoftu postoje i druga rešenja koja vam mogu pomoći da vaš štampač ponovo stavite u funkciju. Ta rešenja zahtevaju malo podešavanja operativnog sistema, ali vas ništa ne košta da pokušate:
- Otvorite aplikaciju „Podešavanja“, idite do „Bluetooth i uređaji“ i izaberite „Štampači i skeneri“
- Ako vam se čini da postoji duplikat instalacije postojećeg štampača, kao što je sa sufiksom „Copy1“, proverite da li će preko te opcije štampač odštampati dokument. Ovaj štampač bi trebalo da radi bez ikakvih problema.
- Ako postoji potreba da koristite originalnu instalaciju štampača, a ne duplikat, kliknite desnim tasterom miša na duplikat štampača, izaberite „Svojstva štampača“ i izaberite karticu „Portovi“. Zatim posmatrajte port koji se koristi.
- Nakon toga otvorite opciju „Svojstva štampača“ na originalnom štampaču i izaberite karticu „Portovi“. Sa prikazane liste izaberite opciju porta koju koristi dupli štampač. Ako ovaj originalni štampač radi normalno, dupli štampač se može ukloniti.
Ako ovo rešenje ne funkcioniše, onda se moraju preduzeti sledeći koraci:
- Ažurirajte drajvere štampača za vaš uređaj. Uputstvo za ovu instalaciju možete pronaći na internetu.
- Ako već imate najnovije drajvereram, konsultujte proizvođača štampača za ažuriranja firmvera uređaja.
- Ako i dalje imate problema, deinstaliranje i ponovno instaliranje štampača može pomoći.
- Restart štampača – Isključite štampač i isključite sve kablove.
- Nakon toga idite na otvorite aplikaciju „Podešavanja“, idite do „Bluetooth i uređaji“ i izaberite „Štampači i skeneri“.
- Izaberite željeni štampač i opciju opciju „Ukloni uređaj“.
- Ponovo pokrenite uređaj.
- Uključite štampač i ponovo ga povežite sa računarom.
Iako je ovaj najnoviji problem dosadan, to nije prvi put da ažuriranja operativnog sistema Windows 10 onemogućavaju osnovne funkcije računara. U maju je Microsoft morao da objavi novo ažuriranje kako bi popravio grešku koju je izazvala prethodni apdejt sistema koja je popravljala potpuno drugačiji problem.
Takođe je u maju objavljeno ažuriranje koje je popravilo blutut grešku koja je prouzrokovala strašni Plavi ekran smrti na nekim računarima. Postojao je i niz napada ransomvare-a prerušenih u ažuriranja za Windows 10, koji su širili soj ransomvare-a Magniber. Ali to su za sada samo nagađanja i cela situacija se još uvek ispituje.