GRAĐANIMA SRBIJE OLAKŠAN PUT DO MORA Uskoro se otvara nova deonica auto-puta u Crnoj Gori, projekat vredan 900 miliona evra
Ministar kapitalnih investicija, Mladen Bojanić, iskoristio je priliku da na Biznis Forumu na Kopaoniku najavi završetak radova nove deonice auto-puta koji prolazi kroz Crnu Goru.
-Svi vozači iz Srbije koji na leto krenu na more u Crnu Goru, moći će da koriste novu deonicu auto-puta Podgorica-Mateševo – saopštio je ministar kapitalnih investicija, Mladen Bojanić.
Izvesno je da će se ovog leta koristiti taj put iz Srbije i biće na zadovoljstvo svih koji tradicionalno krenu na more u Crnu Goru – rekao je Bojanić u utorak na Kopaonik biznis forumu.
On je precizirao da je taj deo auto-puta dugačak 41 kilometar.
-Izgradnja prioritetne deonice na auto-putu Bar-Boljare bila je veoma kompleksna. Bio je to skup i problematičan put, koji je koštao 900 miliona EUR. Od 41 kilometara, 50 odsto bili su tuneli i vijadukti – objasnio je Bojanić.
On je saopštio da očekuje da će, ako se sklope stvari, ove godine biti završen i tender za izvođenje radova na preostaloj deonici puta do Boljara.
Bojanić je poručio i da je Luka Bar jedan od najznačajnijih resursa Crne Gore.
-Još nemamo jasnu strategiju. Srce luke prodato je stranim investitorima, oni su vlasnici terminala – rekao je Bojanić i dodao da vlasnici terminala žele da izađu iz posla, što im stvara šansu da ponovo objedine luku koja bi mogla da bude centar tog dela Jadrana.
Bojanić je naglasio da Crna Gora mora imati ceo paket vlasništva nad lukom i da su u novoj strategiji moguća razna partnerstva, uključujući i dokapitalizaciju.
Crna Gora mora preuzeti Luku Bar
-Crna Gora još nema jasnu strategiju za Luku Bar koja je jedan od najznačajnijih crnogorskih resursa – rekao je ministar kapitalnih investicija Mladen Bojanić.
Bojanić je naglasio da je Crna Gora zainteresovana da preuzme dio ranije prodatog vlasništva nad terminalima, kako bi luka što pre povratila regionalni značaj.
-Moramo da iskoristimo šansu i da učinimo sve da preuzmemo primat i kontrolu nad cijelom lukom, čije je “srce“ sada u vlasništvu stranaca – rekao je Bojanić koji je učesnik 29. Kopaonik biznis foruma.
Podsetio je da crnogorske vlasti u razvoju Luke Bar sarađuju sa Malagom koja je i turistički grad i komercijalna luka.
Bojanić je naveo da Crna Gora ima projekat održivog razvoja turizma koji, kako je podsjetio čini 25 odsto BDP-a i zato mora da vodi računa da infrastrukturni projekti nemaju veliki negativni uticaj na turizam.
-Luka Bar jedan je od naših najznačajnijih resursa. Još nemamo jasnu strategiju. Srce luke prodato je stranim investitorima, oni su vlasnici terminala – rekao je ministar i dodao da vlasnici terminala žele da izađu iz posla što im stvara šansu da ponovo objedine luku koja bi mogla da bude centar tog dela Jadrana.
Bojanić je naglasio da Crna Gora mora imati ceo paket vlasništva nad Lukom i da su u novoj strategiji moguća razna partnerstva uključujući i dokapitalizaciju.
Bojanić je učestvovao na panelu zajedno sa srpskim ministrom Tomislavom Momirovićem, a skup je iskoristio da predstavi kapitalne investicije u Crnoj Gori među kojima je i izgradnja auto-puta Bar-Boljare, čiji će deo u dužini od 41 kilometara, kako je najavio, do leta biti u upotrebi.