CRNA GORA DOBIJA DRUGU DEONICU AUTO PUTA Ceo projekat komšiluk će da košta oko 500 miliona evra
Do kraja godine očekuje se da bude završeno idejno rešenje i glavni projekat za drugu deonicu auto-puta od Mateševa do Andrijevice, kazao je Dušan Golović, predsednik Odbora direktora Monteputa. Prema podacima Monteputa prvom deonicom auto-puta do 5. marta 2023. godine prošlo je 1.448.079 vozila i ostvaren prihod od 5.849.033 evra.
Prema ranijim procenama gradnja druge deonice auto-puta od Mateševa do Andrijevice u dužini od 23,5 kilometara trebalo je da počne 2024. godine.
-Čeka se i idejno rešenje zaobilaznice oko Podgorice i nadam se da će do kraja godine biti završeno svo projektovanje što se te deonice tiče, i idejno rešenje i glavni projekat- kazao je Golović u emisiji “Link” Radija Crne Gore.
Cena druge deonice, kako je kazao, biće poznata nakon završetka glavnog projekta.
-Priča se o cifri o 500 miliona ali nije sigurno do završetka glavnog projekta. Ja se nadam da bi se 2024. moglo ući u proces izbora ponuđača a onda da se traže grantovi EU. Postoji mogućnost da dobar dio bude finansiran od strane Evropske banke ili nekih drugih kreditnih institucija-kazao je Golović.
Golović je kazao da je prvom deonicom auto-puta Bar-Boljare “Priceza Ksenija” od početka naplate putarine do kraja 2022. godine prošlo 1.142.377 vozila a po osnovu naplate putarene ostvaren prihod u iznosu od 4.644.244 eura. Time je, kako je kazao, premašen plan prihoda.
-Mi smo planirali 800.000 vozila za taj period međutim za nekih 240 hiljada vozila plan je premašen- kazao je Golović.
Od 01. januara 2023. do 05. marta 2023. godine auto-putem je, kako je kazao, prošlo 305.702 vozila a od naplate putarine prihodovano je 1.204.789 evra.
-Ovde je takođe premašen plan. Planirali smo blagi trend povećanja u 2023. u odnosu na 2022.-kazao je Golović.
U 2023. godini, kako je dodao, planirani su ukupni prihodi u iznosu od 63,7 miliona evra.
-Međutim veliki iznos novca koji se gleda kao prihod je od prodaje elektroenergetske infrastruktire u iznosu od 42,5 miliona evra Crnogorskom elektroprenosnom sistemu jer je Monteput izgradio trafostanice koje napajaju auto-put i po ugovoru dužan je da ih prenese operaterima električne energije- kazao je predsednik Odbora direktora Monteputa.
Od tunela Sozina, prema rečima Golovića, u ovoj godini očekuje se prihod u iznosu od 11 miliona evra, od auto-puta 9,4 miliona dok ostali planirani prihodi iznose oko 500 hiljada evra.
Golović je kazao i da se ne može očekivati da auto-put bude samootplativ bar ne u početnim godinama.
Što se dinamike vraćanja kredita tiče, naravno da se ne može ova deonica sama isplatiti bar ne u početnim godinama. Treba biti potvoren i reći da je u putanju složena deonica. Ne bi trebalo očekivati, nije realno da ona može bar sada sebe da otplati kazao je Golović uz napomenu da je Monteput zadužen za pravilno funkcionisanje i bezbednost na auto-putu a Vlada Crne Gore vlasnik.
On ističe da je bezbednost na auto-putu na visokom nivou.
Nismo imali nijednu nesreću sa smrtnim posledicama o to govori o bezbednosti – kazao je Golović.
Što se paljenja automobila kojih je bilo na auto-putu u prethodnom periodu kaže da put nije razlog za to.
-Radi se o istim tipovima vozila, u pitanju su starija vozila i vjerovatno pojedinosti oko motora. Put nije razlog zašto su se nezgode dešavale- navodi Golović.
Napominje i da su radnici Službe za održavanje prisutni na auto-putu tokom 24 sata i spremni su da reaguju u svako doba i u rekordnom vremenu.
-Kompanija poseduje 10 snegočistača i dva specijalizovana radna vozila koji pored čišćenja snega rade i druge aktivnosti na održavanju puta. Posedujemo frezu i dve kombinovane radne mašine. To je sve najsavremenija oprema-kazao je Golović.
Na pitanje da li je tokom proteklih 8 meseci bilo zahtevno održavanje auto-puta posebno u zimskom periodu Golović je kazao da je protekla zima bila blaga i da se ne može uzeti kao primer ali napominje da je sneg, kada je padao, redovno čišćen i zastoja nije bilo.
Planirana je, kaže i nabavka vozila za čišćenje kanalizacionih odvoda.
Golović ističe i da neće biti promene cenovne politike.
-Cenovna politika ostaje ista. Na Sozini je cena od početka nepromenjena i pored rasta cena ostalih usluga. Sozina je sebe otplatila ali kredit još nije zatvoren. Sozina je projektovana za jednu cev deonice auto-puta koja će ići do Bara a planirana je još jedna cijev. Sozina će postati sastavni deo autoputa. Razumem ljude koji žive u blizini ali nije lako promeniti cenu a da ne dođe do diskriminacije-kazao je Golović.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.