PRLJAVE ILI POCEPANE PATIKE? Nikakav problem, Nike ima novu tehnologiju sa kojom za 45 minuta vaša obuća bude praktično nova
Najk testira robota u svojoj vodećoj maloprodajnoj radnji u Londonu koji je dizajniran da čisti i popravlja stare patike. Zove se B.I.L.L., što je skraćenica od Bot Initiated Longeviti Lab. Sistem koristi naprednu robotiku, proizvode za čišćenje na bazi vode i reciklirane poliesterske flastere za renovirane istrošene udarce.
Nakon što cipela ubaci u mašinu, ona pravi 3D model kako bi precizno odredio oblasti na gornjem delu, bočnim zidovima i đonu koje je potrebno očistiti. Kupci takođe mogu da izaberu zakrpe za pokrivanje istrošenih delova na gornjem delu.
Kada se završi, zaposleni u Nike prodavnici će dodati nove uloške i pertle napravljene od recikliranih materijala kako bi dovršio renoviranje. Robotu je potrebno oko 45 minuta da obradi par Air Force 1s, rekao je Nike.
Trenutno robot može da radi samo na Air Force 1s, Air Jordan 1s, Space Hippie 01s i Nike Dunks.
Noa Murphi-Reinhertz, voditelj održivosti u Nike NKST-u, rekao je da je održavanje starih proizvoda duboko lično i da će se ljudi potruditi da brinu o svojim omiljenim cipelama. „Popravka proizvoda je način da produžimo pamćenje sa proizvodom“, dodao je Marfi-Rajnherc.
B.I.L.L. biće dostupan u Nike Tovn London do septembra i besplatan je za korišćenje. Nike je rekao da dopunjuje postojeće usluge kao što su Nike Refurbished i Nike Recicling and Donation, i nada se da će pilot pružiti vredne uvide koji će pomoći u usmeravanju budućnosti održivih usluga u kompaniji.
Najnovija najnovija inovacija, barem u ovoj fazi, nije ništa više od blistavog trika dizajniranog da namami kupce u svoju prodavnicu.
Posvećene patike, pa čak i povremene modne osobe verovatno već održavaju svoje cenjene stvari čistim sapunom, vodom i malo masti za laktove, i ne mogu da zamislim da će previše ljudi iskoristiti priliku da zalepe svoje udarce sjajnim zakrpama. Deca će možda težiti tome zbog pozorišta, ali da li će odrasli biti toliko zainteresovani?
Štaviše, držanje kupaca u njihovim trenutnim cipelama je u suprotnosti sa Najkovom poslovnim modelom prodaje novih proizvoda i održavanjem protoka novca.