POTPUNI HAOS NA AERODROMIMA ŠIROM EVROPE Kolaps može potrajati mesecima, nedostaje radne snage, a piloti pred let daju otkaz
Na aerodromima širom Evrope poslednjih nedelja vlada pravi haos. Otkazano je više hiljada letova, a putnici koji uspeju da polete, neretko se kući vraćaju bez prtljaga. Radnici su u štrajku.
I Air Serbia je morala da otkaže pojedine letove iz Londona. A danas je našoj nacionalnoj avio-kompaniji stigao jednostrani zahtev od aerodroma Shipol u Amsterdamu da od 7. jula do kraja meseca smanji broj sedišta u ponudi na letovima iz Amsterdama ka Beogradu.
Nacionalna kompanija pre svega trpi zbog brojnih putnika sa kupljenim kartama kojima će ukrcavanje biti uskraćeno u slučaju popunjenosti aviona preko dozvoljenog kapaciteta u skladu sa dodeljenom kvotom za konkretne dane, iako će na tim letovima ostati slobodna mesta.
– Problemi bi mogli da potraju mesecima – kažu upućeni.
Svi sektori putničkog avio-saobraćaja u Evropi, suočavaju se sada sa izuzetnim sezonskim rastom tražnje s jedne strane i relativno ograničenim resursima sa druge, uključujući i manjak ljudstva
Sada, u jeku turističke sezone, najviše nedsotaje osoblja. Za nove radnike samo bezbednosna provera traje mesecima, a slike ljutih putnika obilaze društvene mreže.
Wow. Line for security @Schiphol in Amsterdam. Tents built outside cannot accommodate lines. You are seeing 60% of line. #EAU22 pic.twitter.com/HB0hCoERjS
— Arvin George (@arvinkgeorge) July 4, 2022
Putnici se žale da i kad slete na željenu destinaciju, ne dobiju svoj prtljag.
Pojedini čekaju i po dva i po sata na svoju torbu na aerodromu u Edinburgu, dok slike pokazuju da su neke jednsotavno ostavljene.
Dodatno, i postojeće osoblje je nezadovoljno, tako da se dešava da piloti daju otkaz pre samog leta, što se dogodilo delegaciji privrednika iz Srbije koji su čekali na svoj uredno plaćen i rezervisan let u Parizu. Letačko osoblje kompanije Ryanair sa sedištem u Španiji planira da štrajkuje 12 dana ovog meseca da bi dobilo bolje uslove rada.
U međuvremenu, radnici pariskog aerodroma ponovo će na ulice Pariza. Propao i dogovor sa sindikatima, pa je SAS podneo zahtev za zaštitu od bankrota.
Ekonomisti kažu da se krivica za trenutni haos ne može svaliti samo na avio-kompanije ili aerodrome jer su i jedni i drugi u skladu sa svojom poslovnom politikom, koja je bila u tom trenutku aktuelna, u vreme kovida otpustili veliki broj svojih zaposlenih. Nemačka će pokušati da nađe radnike po hitnom postupku, pa i na uštrb dugotrajne obuke.