OVO TREBA ZNATI Otkrijte lako koliko tačno ima goriva kad se upali „žuta lampica”
Svaki vozač u Srbiji zna izgleda kada se uključi ona žuta lampica na instrument tabli, koja obaveštava da je vozilo na rezervi. Neke vozače će uhvatiti panika, a neki će iskusno cediti poslednju kap goriva iz rezervoara. Što se ne preporučuje, jer česta vožnja na minimumu može dovesti do oštećenja pumpe goriva (ne podmazuje se kako bi trebalo), a i filter goriva, u koji mogu ući sitne nečistoće ili talog sa dna rezervoara.
Naravno, još ima onih koji ne odustaju od toga da žive opasno, na rubu uključivanja žute lampice i dolivanja goriva za 1.000 dinara, pa tako ukrug (da, ima nas mnogo). Da li se iko, osim imućnijih vozača, seća kada je poslednji put napunio rezervoar do vrha?
Nego, koliko automobil može da pređe na rezervi? Mnogo je merenja i istraživanja, ali samo vi znate koliko vam automobil u proseku troši, a to je najvažniji podatak. Pretpostavlja se da na rezervi ostaje oko 5 litara goriva, ali do tačne količine ćete doći na najjednostavniji način. Kad se uključi rezerva, brzo na benzinsku stanicu, uložite više novca i napunite rezervoar do vrha. Oduzmite taj broj od kapaciteta rezervoara u fabričkim podacima (npr. 55 minus 49), piše HAK revija. Dobili ste količinu goriva koja vam ostaje u rezervoaru nakon što se uključi lampica. Pogledajte i prosečnu potrošnju, pa uporedite sa količinom goriva koja vam je ostala u rezervoaru.
S nekim vozilima preći ćete više od 70 kilometara na rezervi, s drugima manje od 40 km, a sve zavisi i od stila vožnje, vozite li u gradu ili na autoputu, gde se konzumira više goriva ili na putevima sa ograničenjem 80 km/h, gde ćete biti najekonomičniji. Međutim, zbog vašeg duševnog mira i sigurnosti, uvek je dobro znati koliko goriva ostaje u rezervoaru kada se uključi žuta lampica.