OVO SU INFORMACIJE KOJE MORATE DA ZNATE Evo šta znači Facebook reach i engagement i koja je njihova namena
Za one koji društvene mreže koriste kao oruđe za posao ili one koji žele da se bave prodajom ili oglašavanjem putem Facebook-a Bizportal.rs vam je objasnio najosnoviju terminologiju.
Šta je to REACH i koja je njegova namena?
Što znači da ako imate reach od 400 na nekoj objavi, znači da je tu objavu videlo upravo 400ljudi.
Reach se deli u 3 kategorije a to su:
1.Organski reach – Ovo je doseg koji dobijate besplatno zahvaljujući Facebook-ovom algoritmu. To uključuje vaše obožavaoce koji vide vaš sadržaj u svom fidu kada ga objavite, ljude koji vide vaše slike i albume ili korisnike koji vide spominjanje vašeg profila u svom fidu. Možete povećati svoj organski doseg tako što ćete otkriti kada je vaša publika najaktivnija i raditi na povećanju vašeg angažmana.
2.Viralni reach –Virusni doseg se sastoji od ljudi koji su videli vaš sadržaj zahvaljujući trećoj osobi, a ne direktno preko vaše stranice. Tako, na primer, ako jedan od vaših obožavalaca podeli vašu objavu i njihovi prijatelji na Fejsbuku to vide – oni će se računati kao viralni doseg. Visok domet virusa je znak da je vaša zajednica veoma angažovana i spremna da deluje kao vaši ambasadori na mreži.
2.Plaćeni reach – Ova kategorija je prilično razumljiva i sastoji se od svih korisnika koji su videli vaš sadržaj putem Facebook oglašavanja (aka vaša ciljna publika). Možete povećati plaćeni doseg optimizovanjem podešavanja Facebook kampanje: eksperimentisanjem sa ciljanjem i licitiranjem, stvaranjem nove ciljne publike i testiranjem više oglasa.
Koje su različite vrste Facebook dosega?
Razumevanje načina na koji se izračunava Facebook doseg je dobar početak, ali je takođe važno znati razlike između različitih tipova dosega:
-Post reach objave je ukupan broj ljudi koji su videli određenu Facebook objavu sa vaše stranice u svom Facebook feedu vesti;
-Page reach je broj ljudi kojima je bilo koji vaš sadržaj ušao u njihov fid.
Preko reach-a proveravate da li je Vaša objava zaista dobra. Ukoliko objava ima veliki reach, a mali broj interakcija to je znak da nešto ne valja i da se ljudima baš i nije svidela Vaša objava.
Šta je to engagement – angažovanje?
Facebook engagement je način da pratite kako vaša publika stupa u interakciju sa sadržajem koji delite, a metrika Facebook engagement uključuje lajkove, komentare, deljenja i klikove na sadržaj vašeg posta.
-Lajkovi – broj lajkova na Vašoj objavi
-Komentari – broj komentara na Vašoj objavi
-Šerovi – broj koliko puta je Vaša objava podeljena od strane drugog korisnika
-Klikovi – postoje dve vrste klikova, prva je post klikoviona se računa kada neko prosto klikne na Vašu objavu, a druga se zove link klikovi i to su posebne objave koje sadrže neki link i upravo ova statistika nam omogućava da vidimo tačan broj ljudi koji je kliknulo na taj link i otišlo tamo gde ste ga uputili.
Engagement rate i zašto je važan?
Engagement rate , odnosno stopa angažovanja vam nudi precizniji prikaz učinka sadržaja nego jednostavno gledanje stvari kao što su komentari, deljenja i sviđanja. Stopa angažovanja se izračunava tako što se ukupan angažman podeli sa ukupnim brojem pratilaca i pomnoži sa 100.
Formula za izračunavanje je (ukupno angažovanje / pratioci) k 100 = stopa angažovanja
Na primer, recimo da je kompanija objavila članak na svojoj Facebook stranici za svojih 10.000 fanova i dobila 100 deljenja, 100 komentara i 200 lajkova.
To znači da bi ukupno angažovanje bilo – 400 (100+100+200)
Saveti za povećanje angažovanja na Fejsbuku
Sledi nekoliko saveta koji vam mogu pomoći da povećate svoju Facebook angažovanost.
Objavljujte više ličnog sadržaja kao način da povećate stopu angažovanja. Ako vaš brend deli samo izjave ili stvari koje imate na rasprodaji, nećete imati mnogo interakcije sa svojom publikom.
Ali, ako podelite informacije o tome kako vaš brend slavi rođendan ili kako se trenutno osećate, dobićete mnogo bolje rezultate.
Ovi bolji rezultati će doći u obliku deljenja, komentara i lajkova. Takođe, pobrinite se da vaši postovi budu kratki.
Ljudi ne žele da troše previše vremena na jednu objavu dok se pomeraju po svojoj vremenskoj liniji.