BUDUĆNOST INTERNET MARKETINGA Reklame i tekstove više nećete morati sami da kreirate – to ipak bolje rade mašine
Kako idemo dublje u 21. vek, sve više aspekata našeg života kontrolišu algoritmi. Facebook odlučuje koje postove ćemo videti u našem newsfeed-u, Google nam pokazuje rezultate naših pretraga na osnovu njihovog složenog sistema rangiranja, a Amazon preporučuje proizvode na osnovu naše prethodne istorije kupovine. Nije ni čudo što se onlajn marketing sve više oslanja na algoritme za kreiranje efikasnog kopirajta. Dakle, šta je budućnost za veb – da li će marketingom dominirati mašine ili će ljudska kreativnost uvek biti neophodna?
Nijedan čovek nije napisao taj uvod. Nastao je pomoću softvera servisa za kopiranje Jasper, inspirisan naslovom ovog članka.
Jasper takođe može da generiše sadržaj prilagođen Facebook oglasima, marketinškim imejlovima i opisima proizvoda. To je deo niza startapova koji su prilagodili tehnologiju za generisanje teksta poznatu kao GPT-3, od kompanije za veštačku inteligenciju OpenAI, da podstaknu jedan od najstarijih poriva interneta — da kreiraju marketinšku kopiju koja osvaja klikove i visoko se rangira na Google-u. .
– Ja sam užasan pisac i to mnogo olakšava sastavljanje relevantnog sadržaja za Google – kaže Kris Čen, osnivač Instapaintinga, koji koristi mrežu umetnika da pretvori fotografije u jeftine slike.
ContentEdge, kao i mnogi njegovi rivali, funkcioniše kao konvencionalni onlajn uređivač teksta, ali sa dodatnim funkcijama koje nećete naći u Google dokumentima. U bočnoj traci, softver može da predloži ključne reči potrebne za visoko rangiranje na Google-u za izabrani naslov.
Čenu se sviđa način na koji rezultujući paragrafi ponekad posipaju informacije izvučene iz milijardi reči onlajn teksta koji se koristi za obuku OpenAI algoritama.
– Ne bi trebalo da koristite izlaz direktno, ali to je početna tačka za uređivanje i obavlja dosadan posao istraživanja stvari – kaže on.
ContentEdge i njegovi konkurenti generalno savetuju korisnike da uređuju i provere sadržaj pre objavljivanja. Iako OpenAI-jeva tehnologija najčešće proizvodi originalni tekst, može da povrati tekst koji se pojavio u podacima o obuci koji su izvučeni sa veba. Jasper i neke druge kompanije nude provere plagijata kako bi kupcima pružili sigurnost da nenamerno ne kopiraju postojeći tekst.
Rajan Bednar, osnivač ContentEdge-a, kaže da njegova usluga pomaže preduzećima da kreiraju korisniji sadržaj i da ga dovedu do pravih ljudi.
– Google je kapija za internet – kaže on – Ne gledam na to kao na igranje sistema; pokušavamo da osnažimo manja preduzeća i pisce da budu pronađeni.
Dani Salivan, Google-ov saradnik za javnu pretragu, kaže da sofisticiraniji alati za pisanje koji mogu da sugerišu velike komade teksta ne bi trebalo da naškode rangiranju stranice ako se koriste da istinski pomognu veb surferima.
– Ako je primarna svrha sadržaja za korisnike, on ne bi trebalo da bude u suprotnosti sa našim smernicama – kaže on.
Peter Velinder, potpredsednik OpenAI-a koji vodi komercijalne projekte kompanije, kaže da ga je nagli porast AI alata za trgovce iznenadio. On to sada shvata delimično kao rezultat ograničenja GPT-3, posebno u njegovim ranim danima. Osoba koja koristi alatku kao što je Jasper može da izgladi greške ili neistine u tekstu koji generiše algoritam, ili da klikne da pozove novi predlog.
Velinder kaže da nedavne nadogradnje OpenAI servisa čine ga istinitijim i lakšim za prilagođavanje određenim zadacima, čineći ga pogodnijim za generisanje teksta za onlajn obrazovanje, platforme za podučavanje i korisničku podršku, gde odgovori moraju biti tačni prvi put.
OpenAI generator teksta i drugi sistemi poput njega alarmiraju neke istraživače veštačke inteligencije, jer mogu da ponove ili razrade toksični jezik u podacima o obuci prebačenim sa veba. Prošle godine, OpenAI je preduzeo akciju protiv jednog od svojih kupaca nakon što je tekstualna avanturistička igra koju je izgradila na GPT-3 korišćena za pisanje scena seksa sa maloletnicima.
Džošua Logan, koji je suosnivač marketinške agencije pod nazivom Rainbov Lasers, plaća 60 dolara mesečno za uslugu generisanja teksta pod nazivom Copismith, a koristio ju je da popuni veb stranice klijenata i pronađe prave reči da opiše miris novog proizvoda od marihuane. On želi da klijentima otkrije svoju upotrebu alata i u polušali je postavio i lična ograničenja.
– Moja verenica i ja nikada ne koristimo veštačku inteligenciju kada komuniciramo jedno sa drugim – kaže Logan.
Iako je Logan obožavatelj alata za generisanje teksta, on takođe sumnja da se oni ponekad nepažljivo koriste.
– Mislim da već počinjete da vidite članke koje je napisala veštačka inteligencija i koje nije dobro kurirala – kaže on.
– Najnovija faza duge i turbulentne veze između Google-a i onlajn marketinških stručnjaka može dovesti do toga da tekst koji generišu algoritmi i koji ljudi doteraju da postane sveprisutan. Kako su Google-ovi algoritmi postali bolji u otkrivanju da li stranica ima detaljan i koherentan tekst koji bi mogao da odgovori na pitanje korisnika, broj na brzinu proizvedenih blog postova i članaka kreiranih u nastojanju da se poboljša rangiranje sajtova u pretrazi je eksplodirao – kaže Dirk Levandovski, profesor koji proučava pretraživače na Univerzitetu primenjenih nauka u Hamburgu u Nemačkoj.
– U poslednjih nekoliko godina videli smo mnogo loših tekstova jer ljudi nisu mnogo plaćeni da ga napišu, možda je ovo sledeći korak. – kaže on.