ODLUKA JE BILA TEŠKA Nokia odustaje u trci sa modernim telefonima, okreću se onim „glupim“ modelima
Odluka je bila teška, ali ima najviše smisla za HMD Global.
Kompanija HMD Global, dom Nokia telefona, donela je odluku da se Nokia povuče iz flagship trke u budućnosti na neko vreme i na svim tržištima.
Kako je objasnio Adam Ferguson, direktor marketinga za proizvode HMD Global kompanije, odluka je striktno poslovne prirode i nije bila nimalo laka, ali ima najviše smisla za sve u kompaniji.
Nokia 9 PureView je predstavljena 2019. godine i trebalo je da bude naslednica čuvene serije Nokia telefona sa najboljim kamerama na tržištu, ali se to zbog izuzetno sporog interfejsa i brojnih problema s kamerom nikad nije desilo.
Sledeći model nikad nije stigao, pratile su ga brojne glasine o dolasku, pa odlaganjima, da bi na kraju bio i napušten dok se još nalazio u produkciji.
HMD Global će se, umesto u flagship kategoriji, koja je izuzetno zahtevna i traži ogromna ulaganja, fokusirati na jeftine i telefone do srednjeg segmenta, čiji broj isporuka skače u poslednja četiri tromesečja. HMD Global je uspešan i u proizvodnji običnih telefona, kojih prodaje gotovo 15 miliona po kvartalu.
Odluka da HMD Global ostane u donjem tržišnom segmentu, a da se kasnije bavi flagship uređajima, jasna je već neko vreme, a primaran cilj kompanije jeste da korisnici koji steknu dobar utisak o Nokia telefonima u jeftinom i srednjem segmentu, požele u budućnosti da nose i skuplji, možda i flagship telefon ove kompanije.
HMD Global postoji nešto više od pet godina i profitabilnost je dostigla u Q3 2021 periodu, da bi četvrti kvartal bio najprofitabilniji u kratkoj istoriji kompanije. Planovi za rast zasnivaju se na osvajanju pripejd tržišta SAD, na kojem se Nokia telefoni već prodaju, kao i izdvajanje Services dela biznisa od telefona i ponuda biznis korisnicima različitih usluga u domenu SIM menadžmenta, rominga i interneta stvari (IoT).