NETFLIKS KUPUJE ROKU Žele da prošire poslovanje, a ovo im je idealna prilika i lakši put
Novi izveštaj sugeriše da je Roku možda u pregovorima da ga kupi Netfliks, nakon teške godine u kojoj su Rokuove akcije pale za oko 80 odsto od jula prošle godine.
Vest dolazi preko Business Insider-a (otvara se u novoj kartici) koji tvrdi da su izvori upoznati sa temom rekli da je Roku razgovarao o akviziciji Netfliks-a u „poslednjim nedeljama“.
Dodatno ulje na vatru dodaju izveštaji da je Roku zatvorio svoj prozor za trgovanje akcijama za sve zaposlene.
Obično bi zaposleni mogli slobodno da prodaju bilo koju od svojih akcija trenutno, ali Roku je zaustavio ovu mogućnost.
Takve radnje su obično rezervisane za slučaj kada kompanija treba da objavi detalje koji bi mogli da imaju veliki uticaj na njenu cenu akcija i da izbegnu insajdersko trgovanje – praksa u kojoj zaposleni sa privatnim informacijama kupuju ili prodaju svoje akcije neposredno pre objave i nepravedno profitiraju.
Zašto bi Netfliks kupio Roku?
Laka prva pretpostavka bi mogla biti da Netfliks želi da razvije sopstveni štap za striming. Roku ima u istoriji neke od najboljih strimova za striming, poput Roku Ekpress-a (2019), kao i 4K ponude kao što su Roku Streaming Stick+ ili Roku Streaming Stick 4K (2021). Kao takav, bio bi odličan partner u ovoj oblasti.
Roku je takođe stupio u partnerstvo sa brendovima kao što su Hisense (sa Hisense Roku TV-om) i TCL (sa TCL 5-serije 2020 KLED TV-om) od kojih oba imaju ugrađenu Roku-ovu platformu za striming. Netfliks bi mogao da traži da napravi sopstvene Netflik televizore baš kao što je telekomunikaciona kompanija Ski uradila u Velikoj Britaniji sa Ski Glass-om.
Ali ako Netflik ima svoj striming štap, bilo bi čudno da ovom hardveru nije ponudio neku vrstu ekskluzivnosti za svoj streaming sadržaj. S obzirom na to da njeni brojevi pretplatnika nisu tamo gde želi da budu, ovo ne bi bila pametna ideja. Netfliks treba da učini što lakšim pristup njegovom sadržaju i maksimizira broj gledalaca, a ne da ih ograničava tako što nas tera da kupimo određeni uređaj.
Netfliks traži Rokuove oglase
Nije tajna da Netfliks želi da uvede oglase u svoju uslugu, nudeći jeftiniji nivo za one koji žele da ih sede – baš kao i nivoi za rivalske platforme Hulu i HBO Mak.
Govoreći tokom nedavnog intervjua za pozive o zaradi, izvršni direktor Netfliksa Reed Hastings otkrio je da je servis za striming sada „prilično otvoren“ za promenu svog poslovnog modela u nastojanju da poveća prihod i stvori opciju nižih cena za nove i postojeće pretplatnike.
Hejstings je rekao investitorima da, iako je „protiv složenosti reklamiranja“, on je veliki obožavatelj „potrošačkog izbora“. Dodavanje „omogućavanje potrošačima koji žele da imaju nižu cenu i tolerantni su na oglašavanje da dobiju ono što žele ima mnogo smisla“.
Ali zašto uvlačiti Rokua? Pa, prema istom izveštaju Business Insider-a, Roku je u prvom kvartalu ove godine zaradio sedam puta više od reklama nego od prodaje hardvera.
Roku zna kako da isporuči oglase sa sadržajem videa na zahtev i njegova procena je na najnižem nivou. Ne može biti bolji cilj za kupovinu za Netflik.
Kao i sa svim spekulacijama, ove izveštaje moramo uzeti sa malo soli dok bilo koja kompanija o njima javno ne progovori. Još nismo dobili odgovor od Rokua, ali predstavnik Netfliks-a je odbio da komentariše rekavši da „[Netfliks ne] komentariše glasine ili spekulacije“.
Nadamo se da nećemo morati da čekamo duže pre nego što čujemo više, jer znaci snažno sugerišu da ćemo čuti neku vrstu Roku vesti u bliskoj budućnosti. Ako akvizicija bude objavljena i prođe, onda bi Netfliks-ov jeftiniji nivo koji podržava oglase mogao uskoro stići.