KOČNICE NISU SVEMOGUĆE Vozači, pažljivo u saobraćaju – u slučaju opasnosti dve stvari su najvažnije
Kao vozači, treba da budete svesni da, uprkos svim sistemima, morate biti potpuno fokusirani na saobraćaj i reagovati na vreme.
Većina novih vozila koja se prodaju u Evropi, SAD…, standardno su opremljena automatskim kočenjem u nuždi (AEB).
I dok je tehnologija koja koristi radar, kamere ili LiDAR za otkrivanje opasnih situacija na putu dokazala svoju vrednost u smanjenju sudara pozadi pri malim brzinama, problemi nastaju pri velikim brzinama, frontalnim sudarima i na T-raskrsnicama. Američki automobilski klub (AAA) želeo je da sazna kako ovi sistemi rade u scenarijima veće brzine gde mogu biti najkorisniji. Ono što su otkrili nakon serije testova sudara je da se ovi sistemi bore ili ne pomažu u svim scenarijima na putu, piše portal revijahak.hr.
AAA je testirala sisteme u četiri vozila (Ford, Honda, Chevrolet i Tojota) pri većim brzinama da bi videla da li mogu da spreče sudare pozadi, a takođe je sprovela testove kako bi utvrdila da li AEB sistemi mogu da spreče sudar na T raskrsnici.
Autoklub je testirao sisteme u dva scenarija na T raskrsnicama, pri čemu vozila koja idu pravo kroz raskrsnicu nailaze na vozilo koje im prelazi putanju, a vozilo koje skreće ulevo ulazi na putanju nailazećeg vozila. Ovo su najsmrtonosnije vrste sudara u Americi, koje čine 39,2 odsto ukupnih smrtnih slučajeva u sudaru dva vozila. Rezultati su skromni.
Pri 46 km/h, AEB je sprečio sudar od pozadi u 17 od 20 probnih vožnji, ili 85 odsto. Za probne vožnje koje su dovele do sudara, stopa sudara je smanjena za 86 procenata.
Pri 62 km/h, AEB je sprečio sudar od pozadi u samo 6 od 20 probnih vožnji, ili 30 odsto. Za probne vožnje koje su dovele do sudara, stopa sudara je smanjena za 62 procenta.
U testovima na T raskrsnicama, sudari su se desili u 100 odsto slučajeva. AEB nije uspeo da upozori vozača, uspori brzinu vozila i izbegne sudar. Kao rezultat testiranja, AAA preporučuje proizvođačima automobila da se usredsrede na dizajniranje sistema kako bi bolje upravljali sudarima u kojima je najveća verovatnoća da će doći do povreda i smrtnih slučajeva. Vozači takođe treba da budu svesni ograničenja svojih vozila, odnosno da, uprkos svim sistemima, morate biti potpuno fokusirani na saobraćaj i reagovati na vreme.