ISKLJUČITE NEPOTREBNE POTROŠAČE Štednja struje i u kolima je dobra – tokom hladnih dana zaobiđete kvarove na akumulatoru
Hladnoće i vlaga pokupe deo energije pa je svako paljenje vozila sa starijim akumulatorom svojevrsna lutrija. Niske temperature usporavaju sve hemijske rekacije u akumulatoru, a samim time i performanse. Takođe, hladni motor i gušće motorno ulje zahtevaju više energije.
Pri paljenju vozila vozači bi trebalo da isključe što više potrošača energije. Samo pumpa goriva goriva, odnosno injkektori i sasta za upravljanje motorom, koriste oko 400 vati električne energije. Ventilacija i klima troše do 500 vati, a čak 1000 vati mogu da potroše svetla, radio uređaj i grejanje, grejanje zadenjg stakla… Većina alternatora ća sa svim uključenim uređajima dostići svoj limit pa više neće puniti akumulator – odnosno on će se prazniti.
Pre gašenja motora, savetuje se da se ponovi procedura i da se na kratko ugasi većina električnih potrošača – tako će se akumulator napuniti za novo paljenje.
Visoka potrošnja električne energije utiče i na potrošnju goriva, 100 vati– 0.1 litra goriva.
Kako bi se sprečio gubitak energije i neujednačeno punjenje i pražnjenje akumulatora neophodno je da se provere žice i polove – koje, ako su oksidirale, mogu lagano da se očiste brusnim papirom, a potom i krpicom od neke mekane tkanine. Mogu da se premažu i vazelinom.
Takođe, ako neko zna više, mogu da se skinu čepovi, kao i da se provere nivo elektrolita u akumulatoru. Ako je niska, neophodno je da se doda destilirana voda malo iznad ruba ćelija akumulatora.