IPAK MOŽETE DA BIRATE YouTube vas konačno pušta da izaberete reklame koje više ne želite da vidite
Google je tiho ažurirao svoje kategorije osetljivih oglasa tako da sada uključuju teme o ljubavnim sastancima, trudnoći/roditeljstvu i gubitku težine pored kockanja i alkohola.
To znači da će korisnici moći da ograniče izloženost koju dobijaju, delimično, od oglasa na YouTube-u na osnovu ovih tema. Svrha ovih kontrola je da se ljudima pruži mogućnost da se zaštite od mogućih traumatskih subjekata.
Kontrola YouTube oglasa
Ako ste zainteresovani da uključite ove kontrole, one se mogu naći na dnu podešavanja oglasa vašeg Google naloga. Videćete dugme „Vidi manje“. Klikom će se omogućiti funkcija za filtriranje većine oglasa. I dalje ćete ih viđati, samo ređe.
Imajte na umu da su filteri u beta verziji i da su ekskluzivni za YouTube video snimke i ciljane oglase iz Google Ads programa. Neće filtrirati rezultate Google pretrage. Google-ova stranica za pomoć za oglase dodatno pojašnjava kako filter funkcioniše. To će sprečiti oglašivače da vam prikazuju personalizovane oglase.
Na primer, možete videti oglas za lanac restorana u kome su prikazani ljudi koji piju pivo ili par na sastanku. Iako taj oglas prikazuje „Osetljive teme“, one nisu u fokusu, pa ćete ih videti.
Što se tiče razloga za ove četiri teme, Karin Hennessi, Google-ov menadžer za proizvode grupe za privatnost i poverenje korisnika, objasnila ih je za Vashington Post.
Hennessi je naveo da je ovih pet kategorija izabrano na osnovu anketa korisnika koje je kompanija sprovela. Alkohol i kockanje su bile prve dve, a „sledeće četiri kategorije bile su roditeljstvo, trudnoća, ljubavni sastanci i gubitak težine“.
Filteri za alkohol i kockanje uvedeni su još krajem 2020. godine i od tada su u beta verziji. Google je izrazio interesovanje da nastavi da poboljšava ove kontrole. Međutim, nije poznato da li će ovi filteri ikada doći do rezultata pretrage.
Snaga za korisnika
Ovo još uvek postavlja pitanje zašto je Google uopšte odlučio da to uradi, s obzirom na njegovu sklonost ka guranju ciljanih oglasa u prošlosti.
Demokrate u američkom Domu i Senatu su ranije ove godine izradile nacrt zakona kojim bi se zauvek zabranili ciljani oglasi. Google je svestan ove kritike i čak je započeo svoj post Podešavanja oglasa za 2020. govoreći o transparentnosti i kontroli korisnika.