EFIKASNO UPRAVLJANJE GRAĐEVINSKIM PROJEKTIMA 10 ključnih stvari za bolju organizaciju i bržu izgradnju objekata
Građevinski projekti su složeni poslovi koji uključuju upravljanje rasporedima, budžetima, papirologijom i velikim timovima građevinara, arhitekata, projektantskih inženjera i drugih profesionalaca. Efikasni menadžeri projekata koriste svoje veštine kako bi efikasno obavljali svoje brojne dužnosti i osigurali da završe građevinske projekte za koje su odgovorni na vreme, u okviru budžeta i u skladu sa svim važećim zakonima i propisima. Ako radite u menadžmentu građevinarstva, korisno je saznati više o načinima na koje možete poboljšati svoje veštine i efikasnije upravljati ljudima i projektima.
U ovom članku dajemo listu od 10 saveta za upravljanje gradnjom koje možete koristiti da povećate efikasnost na gradilištima i poboljšate kvalitet svog rada.
Šta je upravljanje gradnjom?
Menadžment izgradnje je proces nadzora razvoja zgrada i objekata. Projekti koji zahtevaju upravljanje gradnjom obično uključuju stambene, poslovne, javne, industrijske i infrastrukturne objekte.
Rukovodioci izgradnje su odgovorni za svaku fazu projekta, od planiranja i predizgradnje do faza izgradnje do završetka. Oni obično koriste veštine kao što su kritičko razmišljanje, istraživanje, procena rizika, upravljanje troškovima, rešavanje problema i liderstvo. Njihove tipične dužnosti mogu uključivati:
- Izbor dobavljača
- Praćenje budžeta i resursa
- Priprema rasporeda
- Nadzorni timovi zaposlenih na radilištu
- Obezbeđivanje da zaposleni i projekti poštuju bezbednosne i građevinske propise
- Saradnja sa prodavcima, inženjerima, arhitektama i drugim profesionalcima
- Davanje ažuriranja napretka klijentima i zainteresovanim stranama
10 saveta za upravljanje gradnjom
Poboljšanje vaših veština upravljanja građevinarstvom može vam pomoći da efikasnije obavljate zadatke i brže napredujete u karijeri. Evo 10 saveta koji će vam pomoći da uspešnije upravljate građevinskim projektima:
1. Upoznajte detalje pre početka projekta
Prikupite sve informacije koje su vam potrebne o poslu, uključujući njegove zahteve i vaš tim kada ste još u fazama planiranja građevinskog projekta. Što više detalja imate, to bolje možete upravljati projektom i pripremiti se za neočekivane situacije koje se mogu pojaviti. Ove informacije možete dobiti od klijenata, građevinskih stručnjaka i prodavaca, pored sopstvenog istraživanja i posmatranja.
Počnite tako što ćete odrediti prekretnice koje možete koristiti za merenje napretka, kao što je dovršavanje zadataka do određenog datuma ili u okviru određenog budžeta. Uverite se da vaš tim razume građevinske i bezbednosne kodove koji regulišu projekat i kako da koristite materijale i opremu neophodnu za njegovo dovršenje.
Saznajte više o gradilištu i ljudima koje ste angažovali da rade na njemu. Zatim zakažite sastanak za pokretanje projekta da biste predstavili članove tima, pregledali odgovornosti, odgovorili na pitanja i potvrdili detalje. Možete koristiti kontrolnu listu da biste bili sigurni da ćete razgovarati o svim razmatranjima na lokaciji.
2. Napravite plan
Razviti plan upravljanja izgradnjom koji prati pet faza upravljanja projektom, koje uključuju pokretanje, planiranje, pokretanje, performanse i zatvaranje. Uspostavite rezultat za kraj svake faze kako biste mogli da merite napredak i uspeh. Ovaj rezultat može biti izveštaj za klijenta ili završetak ključnog zadatka. Pored toga, procenite učinak vašeg projektnog tima na kraju svake faze kako biste mogli da održite kvalitet i osigurate da je projekat po planu.
Važno je zapamtiti da se planovi mogu često menjati u upravljanju izgradnjom. Možda će biti potrebno da prilagodite i poboljšate svoj plan, u zavisnosti od prethodne faze vašeg projekta. Fleksibilnost prilagođavanja promenama kako biste mogli da završite projekat u tačnom vremenskom okviru i budžetu je ključ uspeha projekta. Šablon za planiranje građevinskog projekta može vam pomoći da kreirate tokove posla i maksimizirate efikasnost u ovim scenarijima.
3. Vežbajte redovnu komunikaciju
Komunikacija je neophodna da biste osigurali da brzo završite svaku fazu projekta. Uverite se da redovno komunicirate sa svima koji su uključeni u projekat, uključujući klijente, zainteresovane strane, podizvođače, dobavljače i osoblje. Zakažite česte sastanke da bi vaš građevinski tim bio svestan svih važnih promena.
Takođe možete da koristite e-poštu i tekstualne poruke da dobijete informacije i potvrde u pisanoj formi i da koristite platformu za saradnju da biste bolje organizovali svoje poruke. Tokom napornijih projekata, ova tehnologija vam može pomoći da pošaljete upozorenja svom timu i odmah dobijete odgovore od njih.
4. Obezbedite vođstvo građevinskim timovima
Dobro vođstvo može vam pomoći da maksimizirate učinak vašeg građevinskog tima i osigurate da svaki član razume svoje odgovornosti. Često se javljajte svom timu da biste bili sigurni da razumeju zahteve projekta i da preduzmete korake da ih motivišete u njihovim ulogama. Evo nekoliko dodatnih načina da vežbate efikasno vođstvo:
- Naučite prednosti svakog člana tima kako biste mogli da dodelite zadatke na osnovu njihovih veština i iskustva.
- Pitajte svoje osoblje za povratne informacije, slušajte šta kažu i priznajte njihove ideje ili mišljenja.
- Dajte produktivne povratne informacije da biste poboljšali performanse.
- Pratite zaposlene na gradilištu kako biste mogli pomoći kada je potrebno i pohvaliti dobar rad kada ga vidite.
- Ponudite obuku kako biste bili sigurni da je vaš tim u toku sa građevinskim propisima i novim mašinama ili materijalima.
5. Ostanite organizovani
Organizacija je ključna veština za menadžere izgradnje odgovornih za budžete, rasporede, rezultate, zaposlene, zadatke i materijale. Razmislite o korišćenju softvera za upravljanje projektima koji će vam pomoći da ostanete organizovani i nadgledate svaku fazu građevinskog projekta.
Možete ga koristiti za efikasnije praćenje zadataka i daljinsko upravljanje operacijama koristeći svoje elektronske uređaje. Visoko organizovanost može olakšati modifikaciju vaših planova kao odgovor na iznenadne promene i osigurati da ispunite sve rezultate projekta.
6. Pažljivo pratite troškove izgradnje
Menadžeri izgradnje upravljaju raznim troškovima, od materijala i opreme do dozvola i plata. Da biste bili sigurni da projekat ostaje u budžetu, potrebno je evidentirati i upravljati svim troškovima.
To možete lakše postići pomoću softverskog programa koji vam omogućava da evidentirate sve troškove, izvršite izmene budžeta, izračunate troškove i kreirate fakture. Pored toga, razmislite o sledećem da biste bolje kontrolisali potrošnju i maksimalno povećali svoj budžet:
- Ograničavanje kašnjenja
- Izbegavanje naručivanja zaliha prerano ili kasno
- Obezbeđivanje da je oprema ažurna i da ispravno funkcioniše
- Usvajanje prakse vitke gradnje koje minimiziraju otpad
- Postavljanje pitanja i brzo komuniciranje o problemima budžeta
7. Izaberite prave tehnologije
Korišćenje pravih tehnologija specifičnih za konstrukciju može vam pomoći da pojednostavite zadatke i potencijalno uštedite vreme i novac. Potražite alate i softverske programe za izgradnju koji mogu da zadovolje potrebe vašeg projekta i pomognu da procesi budu efikasniji. Pored toga, opremite svoj tim laptopovima ili uređajima koje mogu koristiti za pristup ovim programima. Potražite tehnologije sa funkcijama kao što su:
- Živi, deljivi pogledi na gradilište
- Mogućnost za više strana da izveštavaju i pregledaju jedan izvor podataka
- Digitalno snimanje plana
- Praćenje budžeta
- Integrisane baze podataka za upravljanje ugovorima, rasporedima, troškovima, narudžbenicama i aktivnostima na gradilištu
8. Razmotrite oblasti poboljšanja
Koristite svoje greške kao iskustvo učenja da biste poboljšali svoj opšti učinak. Nakon završetka projekta, razmislite o stvarima koje biste mogli poboljšati. Na primer, ako ste propustili rok za projekat, možda biste želeli da razmislite o alatima koje biste mogli da primenite kako bi vam pomogli da brže izvršite rokove u budućnosti. Razmislite o željenom nivou produktivnosti kako biste mogli da planirate svoja poboljšanja u skladu sa tim.
9. Delegirajte zadatke
Znati kada delegirati zadatke je važan deo menadžera izgradnje, jer uloga često uključuje niz odgovornosti koje se često menjaju kako se obim projekta menja.
Da ne biste bili preopterećeni, dodelite članovima svog tima različite zadatke i dajte im uputstva koja će im pomoći da ih efikasno završe. Pratite članove svog tima dok izvršavaju zadatke i osigurajte da imaju resurse neophodne da ih završe bez potrebe za velikom pomoći.
10. Dokumentujte svaki projekat
Kada završite prekretnicu projekta, korisno je sastaviti neophodnu dokumentaciju koju će relevantne zainteresovane strane potpisati. Ovo vam može pomoći da izbegnete kašnjenja koja bi vas mogla sprečiti da završite projekat na vreme.
U slučaju da dođe do nepredviđenih okolnosti, takođe je korisno napraviti dodatne kopije. Razmislite o ulaganju u sistem za upravljanje dokumentima koji će vam pomoći da vodite računa o vašoj dokumentaciji.