DOBAR TEKST ZLATA VREDI Kako efikasno spojiti sadržaj za prodaju i SEO optimizaciju
Mark Hardgrov je izvršni direktor The HOTH, firme za optimizaciju sajtova (SEO) koja se nalazi u Sankt Peterburgu, na Floridi. On će nam otkriti neke od zlatnih pravila koja se tiču digitalnog marketinga.
U svetu marketinga se toliko govori o izradi zanimljivih veb lokacija, optimizaciji sajtova i naručivanju oglasa koji se plaćaju po kliku (PPC) da bi se došlo do novih potencijalnih klijenata. Ali šta je sa kopijom? Veb kopija je često poslednji korak, a mnoge kompanije je poveravaju na rad nekvalifikovanim slobodnjacima. Oni ne znaju da su tehnike kreativnog pisanja tekstova najvažnije – Copywriting.
Mark kaže da je njegova SEO kompanija napisala tekstove za hiljade uspešnih onlajn preduzeća. Tokom vremena je shvatio da svako može da napiše respektabilan tekst, ako se bude držao sledećih nekoliko saveta za pisanje tekstova koji se koriste u optimizaciji sajtova, prenosi portal Forbes.com.
Poznavanje publike je važno
Kao vlasnik preduzeća, verovatno ste kreirali ličnosti kupaca. Oni opisuju vaše klijente i navode detalje poput toga kako su vas pronašli, njihove bolne tačke i šta žele.
Ličnosti kupaca treba da budu u centru vašeg pisanja teksta. S kim tačno imate posla? Tekst pisan za mame koje ostaju kod kuće, na primer, ne bi funkcionisao za direktore finansija i obrnuto.
Takođe, morate razumeti šta oni žele u tom trenutku. Isprva bi to mogle biti samo informacije, ali mesecima kasnije, možda će biti spremni da se prijave za vašu uslugu.
Istražite najčešće ključne reči
SEO copywriting se odnosi na ključne reči i morate da istražite one najbolje pre nego što napravite nacrt veb stranice ili bloga. U mnogim slučajevima ključne reči određuju pisanje projekata.
Započnite korišćenjem alata za istraživanje ključnih reči. Ovo može biti besplatno, kao što je Gugl Planer ključnih reči, ili možete uložiti nekoliko dolara u sofisticiraniji softver poput SEMrush-a ili Moz-a. Ovi alati nude predloge ključnih reči na osnovu vaše delatnosti i liste tema. Takođe, reći će vam koliko ljudi ga traži, kakvo je rangiranje i koliko bi bilo konkurentno za korišćenje.
Kada imate listu ključnih reči sa visokim učinkom, koristite ih u naslovima, podnaslovima, naslovima, glavnim pasusima i meta opisima.
Pazite na konkurenciju
Sada je pravo vreme da pomenemo konkurenciju. Pomoću plaćenog alata za istraživanje ključnih reči možete da generišete listu svojih najboljih onlajn konkurenata. Od tog trenutka možete da pokrenete analizu da vidite po kojim ključnim rečima se rangiraju.
Ključne reči iz analize konkurentskog jaza mogu se koristiti za nove SEO strategije, u zavisnosti od vaših ciljeva. Ova analiza će vam pokazati po kojim ključnim rečima se oni rangiraju, a vi ne. Možda ćete želeti da razmislite o korišćenju nekih od njih.
Uvek je dobra ideja da vidite šta vaša konkurencija radi – bilo da su u pitanju ključne reči, sadržaj, specijalne ponude ili novi proizvodi koji se lansiraju. Nikada ne želite da budete zaslepljeni nečim što bi potencijalno moglo da vam odnese posao.
Dodajte veze svom tekstu
Ako ste novi u SEO biznisu, trebalo bi da znate da su veze jedan od Guglovih faktora najvišeg ranga. Kad god pišete tekst, razmislite o dodavanju internih veza.
Postoje dva razloga za ovo: prvo, pomaže posetiocu da se lako kreće po vašoj veb lokaciji, i drugo, računa se kao veza do vaše veb lokacije. Naravno, ne želite da preterujete kada su interne veze u pitanju. Dodajte ih tamo gde je to potrebno.
Povratne veze su prava moć. Ovo će vam biti od koristi kada spoljni sajt stavlja vezu do vaše veb stranice u svoj sadržaj. Nekoliko od njih sa renomiranih sajtova može značajno da podigne vaše rangiranje. Dodavanje nekoliko povratnih veza ka drugim sajtovima, sa sličnim sadržajem vašem, može ih podstaći da se povežu nazad do vas. Sve je u izgradnji odnosa.
Razmišljajte kao vaši kupci
Pretraga se odnosi na ono što ljudi zapravo traže i nije uvek očigledna. Razmislite o tome na ovaj način: dve mušterije mogu da potraže ženske cipele, ali jedna želi visoke potpetice, a druga traži baletanke. Ista pretraga daje veoma različite rezultate, posebno ako pretraga nije precizna.
Autori tekstova moraju pokušati da razumeju nameru. Šta tačno posetioci traže i što je još važnije, šta traže u ovom trenutku.
Namera pretrage je informativna, navigaciona, komercijalna ili transakcijska. Moraćete da znate razliku da biste proizveli tekst sa velikim brojem deljenja. Da biste otkrili nameru pretrage najbolje bi bilo da ispitate kako su ključne reči napisane. Na primer, informativne pretrage se često postavljaju kao pitanje o tome kako nešto funkcioniše. Navigacione pretrage su obično brendirana imena za pronalaženje veb lokacije određenog prodavca. Komercijalne pretrage se odnose na istraživanje gde korisnici mogu da uporede određene proizvode ili kompanije poput Najki protiv Riboka. I na kraju, korisnici će izvršiti transakcijsku pretragu kada budu spremni za kupovinu, koristeći ključne reči poput – kupite televizore sa ravnim ekranom ili prodaje se Honda Civic 2020. godište.
Zatvorite posao pozivom na akciju.
Vaš poslednji korak je veliko finale: poziv u akciju (CTA). CTA je kratak tekst koji se pojavljuje na veb stranici koja upućuje korisnika da uradi nešto, bilo da se od njega traži da kupi uslugu, da se registruje ili npr. da preuzme kupljenu robu.
Pre nego što počnete da pravite pozive na akciju, budite jasni po pitanju publike kojoj se obraćate, nameri korisnika na toj veb stranici i prednostima vašeg proizvoda i usluge. Sva tri faktora su deo dobrog “kopirajta“.
Pozivi na akciju koji imaju efekta treba da budu precizni, koncizni i da pokažu da će se isplatiti potencijalnom kupcu.
Da rezimiramo
Pisanje SEO tekstova nije lak posao, ali većina poslovnih ljudi mogu to da uradi sami, prateći savete koje smo vam dali. Profesionalni autori tekstova koriste ove tehnike svaki dan.
Kopirajterstvo je i umetnost, ali i nauka. Ko god to radio, treba da bude dobar i uveljiv pisac. Da piše jasne rečenice, bez pravopisnih grešaka. Tu je i nauka koja će doprineti velikoj razmeni vaših tekstova. Ona podrazumeva opsežno istraživanje i prilagođavanje svake reči vašem potencijalnom kupcu.