TEST U KAFANI Stiv Džobs je vodio kandidate na pivo kada je birao nove radnike za Epl – razlog je sjajan
Pokojni izvršni direktor giganta Epl, Stiv Džobs (1955-2011) je imao takozvani „pivski test“ prilikom zapošljavanja novih radnika.
Obično je razgovor za posao vrlo formalan, a pogotovo za tako veliku kompaniju kao što je Epl. Toga je Džobs bio vrlo svestan.
Zbog toga je, kako prenosi LAD bible, tvorac ajfona želeo da razbije taj trend, koji podrazumeva da kandidati memorišu listu odgovora, dajući tako gotovo unapred napisane odgovore.
Zato je Džobs izbacio sve formalnosti i prilazio je razgovorima krajnje opušteno.
Umesto da razmišlja o tome da li bi popio pivo sa nekom osobom, i kako bi to izgledalo, jednostavno je odlučio da to primeni u praksi.
Zato bi kandidate za posao u šetnju, a zatim i na piće, kako bi procenio da li želi da ih zaposli.
To je kandidate opuštalo, i tako ih je, u stvari, na lep način primoravao da se opuste i budu iskreniji. Osim ako nisu bili suviše šokirani što idu na pivce sa izvršnim direktorom Epla…
Džobs ih, kako su preneli mediji, nije pitao „Kad je bio poslednji put da si nešto postigao?“ Nego jednostavnije, „Šta si radio prošlog leta?“
Nešto kao domaći zadatak u osnovnoj školi.
On nije tražio ispravne ili pogrešne odgovore, nego je samo imao na umu da bolje upozna kandidata.
Jer, lepo je imati kolegu koji zna da radi dobro. A ipak, ako je on kao osoba užasan u odnosu sa ljudima, to ne vredi ništa. To bi svako mogao da posvedoči.
Tako je Džobs u stvari uspevao da nađe najbolje među najboljima, vrhunske igrače koje je on smatraju najvećim profesionalcima.
Jednom je objasnio:
– Shvatio sam, kada okružiš sebe vrhunskim igračima, kada prođeš kroz naporan posao da ih pronađeš, oni na kraju zaista vole da rade jedni s drugima. I to samo zato što ranije nisu imali priliku za to.
Očigledno, taj pristup mu se isplatio – stvorio je jednu od najmoćnijih kompanija na planeti.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.