POTROŠAČI TVRDE – PREVARENI SMO Amazonu preti milionska kazna – dovodili su ljude u zabludu
Poljski regulator za zaštitu konkurencije i potrošača optužio je Amazon da je potrošače doveo u zabludu.
Regulator za zaštitu konkurencije i potrošača optužio je evropski ogranak američkog giganta za internet trgovinu „Amazon“ da potrošače nije dovoljno jasno obavestio o razlici između narudžbine i kupovine proizvoda.
Potrošači na „Amazon“ sajtu su dovedeni u zabludu o trenutku sklapanja kupoprodajnog ugovora, dostupnosti proizvoda, roku isporuke i pravima potrošača, objasnio je UOKiK.
Amazon EU narudžbine primljene putem sajta tretira kao neobvezujuće dok ne potvrdi isporuku, što znači da ih može otkazati.
Izrazi poput „kupite sada“ i „nastavite na blagajnu“ može potrošače navesti na zaključak da kupuju robu i da će transakcija biti sprovedena odmah nakon plaćanja, objašnjava UOKiK.
– Kad bi potrošači znali da narudžbina nije kupovina i da su dostupnost proizvoda i rok isporuke samo procene, možda ne bi koristili usluge ove kompanije – rekao je voditelj agencije Tomasz Chrostny.
Pojmovi su razjašnjeni na sajtu Amazona, ali potrošači ih teško čitaju zbog pozicije na stranici i sitnog teksta, uz mogućnost plaćanja, navodi regulator.
Uslovi garancije isporuke, s mogućnošću vraćanja novca u slučaju kašnjenja, nisu tako lako dostupni, dodaje UOKiK, i dodaje da je istragu pokrenuo u septembru 2021. nakon žalbe potrošača.
Ukoliko se zalbe pokažu osnovanim, Amazonu EU preti kazna u visini do 10 odsto prometa.
Predstavnici Amazona nisu bili dostupni za komentar.