U SUSRET SVETSKOM DANU TURIZMA Danas na Adi promocija turističke ponude Beograda i Srbije
Povodom obeležavanja Svetskog dana turizma 27. septembra, danas se na Adi Ciganliji održava manifestacija kojom se predstavlja turistička ponuda Beograda i Srbije.
Posete prestonici u trajanju od tri, četiri dana čine 65 do 70 odsto turističkih boravaka
Direktor Turističke organizacije Beograda Miodrag Popović rekao je da je Beograd je u prvih sedam meseci ove godine blizu da dostigne broj poseta kao u godini pre pandemije, prenosi Tanjug.
-Imamo značajno manji broj poseta iz Kine, zahvaljujući uslovima koji tamo vladaju još uvek zbog korone, a i globalno, manji broj avio-letova. Avio-saobraćaj se neće oporaviti uskoro, tek možda 2025. godine – rekao je Popović.
On je dodao da su u ovoj letnjoj sezoni 85 odsto poseta Beogadu činili stranci, a tek 15 odsto gosti iz Srbije, ali da je ovo beogradsko leto bilo jedno od najuspešnijih.
Beograd ima turistički proizvod – City Break. To su kratki odmori ili produženi vikendi koji na taj način promovišu i kreiraju aktivnosti glavnog grada.
-Borimo se naravno da gosti ostanu što duže, ali kada saberemo kongrese i manifestacije, te posete od tri, četiri dana čine 65 do 70 odsto poseta – kazao je Popović.
Naveo je da su pripreme za zimsku sezonu u toku, kada je u pitanju planiranje manifestacija i događaja ali da broj poseta nažalost ne zavisi toliko od same ponude već od situacije u Evropi i svetu, te su i planovi kratkoročni.
Popović je rekao da se nada da će ova zima s obzirom na planirane događaje na otvorenom i u zatvorenom biti dobra.
I u Vojvodini je turistička sezona bila odlična
Ispred TO Vojvodine Milica Šušnjić kaže da je ova godina za Vojvodinu bila odlična, i znatno bolja nego protekla, a danas u okviru manifestacije u Beogradu predstavljaju kompletnu turističku ponudu sa akcentom na vinskom turizmu, kulturnom nasleđu i gastronomiji.
-Ponosni smo na rezultate. Kada je reč o dolascima za prvih sedam meseci prema podacima Republičkog zavoda za statistiku došlo je do porasta dolazaka za čak 70 procenata u odnosu na prethodnu godinu i porast dolazaka inostranih turista od čak 157 odsto u odnosu na isti period prethodne godine – istakla je Šušnjić i dodala da su najposećeniji gradovi bili Subotica i Novi Sad, i banja Vrdnik.
Učesnici manifestacije i zakupci sa beogradskih pijaca
Na manifestaciji su prisutni i izlagači – zakupci sa beogradskih pijaca, i kako rekla menadžerka za odnose s javnošću JKP Beogradske pijace Jelena Nikolić oni su tu zbog turističkog potencijala koji beogadske pijace nose.
-Naravno da smo i ovoga puta tu sa našim zakupcima – izlagačima. To su ljudi, male porodične radionice koje učestvuju na brojnim manifestacijama poput Beogradskog noćnog marketa, Noćni ukusi, Karavana zimnice i drugih događaja i manifestacija – naglasila je Nikolićeva.
Osim poljoprivrednih proizvođača ima zanatlija, a tu su i čuvari tradicije sa starim zanatima.