SVE VIŠE LJUDI KUPUJE PREKO INTERNETA Naše firme koji ne posluju online gube mnogo jer ne učestvuju na tržištu koje svakodnevno raste
Poslednje dve godine u sferi privrede dogodile su se mnogobrojne dinamične promene. Pandemija koronavirusa koja je globalno izazvala potrese u ekonomiji, na tržištima i u životima svih nas. Ona je ostavila dubok trag i u sferi digitalnih tehnologija. Na samim počecima ove pošasti, IT znalci su se našli pred dilemom – da li da nemo posmatraju ono što se dešava u sferi privrede i digitalizacije ili da ovaj zastoj preokrenu u svoju korist, koji će im poslužiti kao sila inercije za postizanje novih pomaka napred u sektoru digitalnog marketinga.
2021. je bila u znaku rasta elektronske trgovine
Podaci u oblasti elektronske trgovine otkrivaju da su se u ovoj oblasti na domaćem tržištu dogodile brojne promene. Statistika dovoljno govori da je u 2021. godini elektronska trgovina zabeležila rast od 30 odsto zbog izuzetne potražnje kupaca koja je dojezdila na talasu pandemije.
Mnogim ljudima je ovaj digitalni način trgovanja postao jedina opcija za kupovinu, istovremeno ih primoravajući da se prilagode kupovini preko interneta, često kao jedinom mogućem rešenju. Upravo iz tih razloga ovaj sektor je doživeo svoju renesansu.
Uzlazni trendovi se nastavljaju i u ovoj godini
Drugim rečima, da nije bilo pandemije, teško da bi se ovoliki broj regrutovanih kupaca dogodio u sistemu elektronske trgovine. Prodaja je porasla, a delovi tržišta su pružili nove mogućnosti koje su ranije bile nezamislive. 2021. je po rastu onlajn prodaje bila neprikosnovena, ali po svemu sudeći, i u tekućoj godini dobri uzlazni trendovi u ovom digitalnom segmentu se nastavljaju.
Poznavaoci prilika su u jednoj konstataciji složni, a to je da učesnici na tržištu moraju da se prilagode povećanoj potražnji, ali i da se uhvate u koštac sa drugim izazovima, ako kane da surfuju na talasu rasta do kraja 2022. godine. I kako je svet jedno veliko globalno selo, ni naša zemlja nije izuzetak, te se uzlazni trendovi u ovoj godini beleže i u digitalnoj trgovini u Srbiji.
Ni Srbija nije izolovano ostrvo
U prvom tromesečju tekuće godine, putem interneta kreirano je 9,6 miliona transakcija, koje su plaćene karticama u vrednosti od preko 250 miliona evra. U poređenju sa istim periodom lani, trgovina putem interneta u našoj zemlji, prema poslednjem izveštaju Narodne Banke Srbije, nastavlja da raste!
Ista pozitivna kretenja su potvđena i u „Analizi online plaćanja karticama u prvom kvartalu 2022. godine“, člana upravnog odbora Asocijacije Ivana Tanaskovića, u kojoj se navodi da je ukupan broj transakcija veći za 31,2 procenata, a promet novca putem njih je uvećan za 46,7 odsto, objavila je eCommerce Asocijacija Srbije.
I bezgotovinski vidovi plaćanja onlajn su u porastu. Broj dinarskih transakcija plaćenih karticom preko interneta veći je za 26,3 procenata u odnosu na isti period 2021. dok je njihova vrednost veća za 39,5 odsto.
U porastu bezgotovinski vid onlajn plaćanja u inostranim prodavnicama
U eprodavnicama valutom evro je plaćeno 1,5 miliona kupovina, dok je 1,1 milion transakcija obavljeno u valuti dolar.
Platne kartice izdate u Srbiji u transakcijama na domaćim internet prodavnicama korišćene su u 58,4 odsto slučajeva što je pad, dok su u broju transakcija u inostranim internet prodavnicama one dostigle 41,5 procenata i ostvarile rast.
Nabrojani podaci nedvosmisleno ukazuju da je elektronska trgovina budućnost u poslovanju privrednih subjekata na teritoriji Srbije. Trend koji je nekada najviše bio vezan za veća inostrana tržišta sada je stigao i kod nas. Građani se sve češće odlučuju da kupuju iz udobnosti svog doma, a zbog pandemije koronavirusa u poslednje dve godine, mnogi koji nisu verovali u ovo inovaciju sada su sigurni u to da se preko interneta može kupiti jednostavno, sigurno i bezbedno.
To su razlozi zbog kojih analitičari u narednom periodu predviđaju rast ovog tržišta i broja kupaca. I sada više nije pitanje „da li?“, nego „kako?“, domaća preduzeća treba da definišu platformu za elektronsko poslovanje.
1. Razvijte jasnu strategiju poslovanja
Definišite svoje realne ciljeve. Uverite se da su vaši ciljevi specifični, merljivi, ostvarivi, relevantni i vremenski ograničeni.
Obavezno obezbedite obuku za e-trgovinu svima koji su uključeni u vođenje vašeg sajta. Uz odgovarajuću obuku, vaša web stranica za e-trgovinu će biti uspešna.
Sprovedite istraživanje tržišta. Ko je vaša ciljna publika? Šta rade vaši konkurencija?
Razvijte jedinstvenu prodajnu ponudu. Po čemu se vaša veb platforma za e-trgovinu razlikuje od ostalih?
Napravite sajt prilagođen korisniku. Vaša web lokacija treba da bude laka za navigaciju i da sadrži relevantan, zanimljiv sadržaj.
Promovišite svoju web prezentaciju. Uverite se da potencijalni klijenti znaju za vaš sajt i da ga lako pronalaze na internetu.
2. Privucite što više posetilaca na vaš sajt
To možete učiniti tako što ćete optimizovati svoju web prezentaciju za pretraživače. Uverite se da je vaš sajt prilagođen mobilnim uređajima.
Bilo bi najbolje da se pobrinete i da vaša web lokacija nudi nešto jedinstveno što će privući ljude da je posete. Pomoć možete dobiti i pohađanjem časova iz e-trgovine.
Možete promovisati svoj sajt na različitim platformama. Možete eksperimentisati sa društvenim mrežama, oglašavanjem sa plaćanjem po kliku i reklamiranjem putem elektronske pošte.
3. Kreiranje zanimljivog sadržaja
Kreiranje zanimljivog sadržaja ne samo da će pomoći privlačenju i angažovanju kupaca, već će ih podstaći i da obave kupovinu.
Napišite verodostojne opise proizvoda koji su jasni i koncizni.
Koristite privlačne slike i video zapise. Pored pisanog sadržaja, vizuelni materijal takođe može biti od koristi u ubeđivanju kupaca da obave kupovinu.
Istaknite karakteristike i prednosti svojih proizvoda. Naglasite zašto su vašem klijentu potrebni.
Nudenje specijalnih ponuda i popusta je odličan način da privučete kupce da kupuju od vas.
Iskoristite iskustva vaših zadovoljnih klijenata. Kupci će radije kupovati sa sajtova za e-trgovinu na kojima su i drugi kupovali i bili zadovoljni rezultatima.
Upotrebite izjave, recenzije kupaca i društvene mreže u svoju korist. Koristite slike i video zapise visokog kvaliteta koji jasno prikazuju vaše proizvode i usluge.
Promovišite vaš sajt za e-trgovinu
Zatim ga podelite preko društvenih mreža, elektronske pošte i drugih marketinških kanala. Takođe bi trebalo da testirate različite strategije.
Videćete koje strategije uspešno privlače saobraćaj i konverziju na vašu web prezentaciju. Nastavite da pratite svoj napredak.
Često analizirajte svoje rezultate. Neophodno je videti šta funkcioniše i prilagoditi svoj pristup po potrebi.
Napravite uspešan dizajn web stranice za e-trgovinu koji će privući i zadržati kupce.
- Tagovi
- "Analizi online plaćanja karticama u prvom kvartalu 2022. godine"
- Bezgotovinsko plaćanje
- Digitalni marketing
- dinari
- dolar
- Društvene mreže
- eCommerce Asocijacija Srbije
- evri
- IT
- Ivan Tankosić
- Izveštaj
- kartice
- Kupovina preko interneta
- marketing
- Narodna Banka Srbije
- Onlajn trgovina
- promocija
- rast
- reklamiranje
- saveti
- Srbija
- Strategija poslovanja
- Tendencije
- Transakcije
- uspeh