VOZOVI OD 200KM/H LJUDE VRAĆAJU ŽELEZNICI Momirović: Izgradnjom brzih pruga stvaramo istoriju
Tomislav Momirović, ministar saobraćaja i infrastrukture u Vladi Srbije rekao je da prisustvujemo stvaranju istorije, povezujemo Beograd i Budimpeštu najkvalitetnijom železničkom infrastrukturom. Spojićemo Beograd i Budimpeštu na isti način na koji smo spojili Beograd i Novi Sad, napomenuo je ministar.
Pre dva meseca puštena je u saobraćaj brza pruga Beograd – Novi Sad. Samo u aprilu, na toj relaciji, prevezeno je oko 250 hiljada putnika. Brzina od 200 kilometara na sat i pola sata vožnje, glavni su razlog što se većina vratila železničkom prevozu.
Odmah posle puštanja u saobraćaj te prve, nastavljeni su radovi na drugoj deonici, od Novog Sada do Subotice.
Dasnas će biti potpisan ugovoru sa gradom Užice, kojim se reguliše finansiranje sanacije klizišta. Reč je o višedecenijskom problemu, a direktno je ugroženo 30 kuća.
Tomislav Momirović, ministar saobraćaja i infrastrukture u Vladi Srbije rekao je da se radi o lokalnom problemu, da je Užice grad u kotlini, i da nije prvi put, a ni poslednji da se Vlada uključuje u rešavanje lokalnih problema.
– Danas potpisujemo ugovor, biramo izvođače i očekujem da u naredna dva meseca saniramo problem koji postoji dugo i preti da ugrozi 30 kuća – naveo je Momirović i napomenuo da je ugrožen i put, ali i trafostanica, što preti da ugrozi snabdevanje energijom celog Užica.
Dodao je da je Vlada izdvojila 110 miliona dinara i očekuje da u narednim nedeljama počnu radovi, kako bi se posao završio za naredna dva, tri meseca.
Kada je reč nastavku izgradnje pruge do Subotice, Momirović napominje da prisustvujemo stvaranju istorije, povezujemo Beograd i Budimpeštu najkvalitetnijom železničkom infrastrukturom.
– Spojićemo Beograd i Budimpeštu na isti način na koji smo spojili Beograd i Novi Sad. Samo u aprilu je 250.000 ljudi prošlo tom prugom, išlo u tim brzim vozovima. Želimo da spojimo i Beograd i Niš – napomenuo je ministar.
Momirović je rekao da su radovi na pruzi ka Budimpešti već počeli, da se već radi na demontaži stare pruge, a posle toga ide postavljanje nove.
– Ono što je značajnije od građevinskog elementa je tehnološki. Pruga ima značajnu tehnološku komponentu. I da bismo izveli ovaj projekat mi moramo da imamo inženjere koji imaju znanje da sprovedu ovakve projekte – rekao je ministar i napomenuo da će ova pruga biti najbolja u Istočnoj Evropi.
Saobraćaj između Subotice i Novog Sada je zaustavljen 7. aprila kako bi bili završeni pripremni radovi. Do sada je kompletna komunikaciona mreža demontirana i radi se na demontaži starih šina.
Veselin Simović iz Železnica Srbije rekao je da se očekuje ovih dana da se završi demontaža signalizacije i telekomunikacije, a završetak demontaže šina i pragova se očekuje početkom juna, nakon čega se stiču uslovi za početak gradnje brze pruge.
Širom Srbije trenutno se gradi 10 autoputeva
Ministar Momirović je rekao da se trenutno radi na 10 auto-puteva, da se projektuje i gradi 1.200 kilometara auto-puteva.
– Prošli su praznici i građani su mogli da se uvere da nije bilo gužvi. To je rezultat što smo investirali u puteve – napomenuo je ministar.
Jedno od najvećih gradilišta je saobraćajnica koja povezuje Novi Beograd sa auto-putem Miloš Veliki. Ova saobraćajnica treba da rastereti saobraćaj na Novom Beogradu, a biće olakšano uključivanje na auto-put Miloš Veliki.
Nemanje Mutić, zamenik projektnog direktora na projektu rekao je da su se radovi intezivirali i da je sada oko 130 ljudi radi na projektu, a u piku sezone očekuje se i 300 radnika
Napomenuo je da je prošle godine najviše rađeno na nasipima, a tokom zime na hitrotešničkim radovima.
Mutić podseća da će auto-put imati po tri kovovozne trake u oba smera, sa jedne i sa druge strane pešačka staza, biće i biciklistička staza od Novog Beograda do budućeg novog nacionalnog stadiona.
– Ovaj auto-put je nešto drugačiji, jer je ujedno i auto-put i gradska saobraćajnica – rekao je Mutić i napomenuo da će od Surčina do Novog Beograda da se stiže za pet minuta.
Govoreći o Obilaznici oko Beograda, ministar Momirović je rekao da je to projekat koji se radi već 30 godina i napomenuo da taj projekat mora da se završi u naredne tri godine.