TRAMVAJ I NOVA KOMERCIJALNO-PRIVREDNA ZONA NA LEVOJ OBALI DUNAVA Šta predviđa Plan regulacije za Zrenjaninski put
Grad Beograd oglasio je na javni uvid nacrt plana za detaljnu regulaciju dela Zrenjaninskog puta sa kontaktim područijem, od kanala Sebeš do petlje Kovilovo koji obuhvata površinu od 73,33 hektara na teritoriji gradske opštine Palilula.
Kako se navodi u objavljenoj dokumentaciji, ovaj deo Beograda predstavlja jedinu saobraćajnu vezu sa Zrenjaninom, zbog čega se pristupa uređenju prostora kako bi se povećali saobraćajni kapaciteti i unapredio komercijalni potencijal.
Predmetni prostor je prema objavljenom nacrtu podeljen na nekoliko zona.
Zona S4 planira se kao prostor namenjen porodičnom stanovanju sa minimalno 80 odsto stambenog i 20 odsto komercijalnog prostora. Pravilima izgradnje za ovu zonu ostavljena je i mogućnost da se na jednoj parceli izgradi isključivo poslovni objekat ukoliko zauzima najviše 20 odsto površine parcele. U okviru te građevinske parcele postoji mogućnost izgradnje pomoćnih objekata koji će biti u funkciji korišćenja objekta.
Zona M6 rezervisana je za smeštaj mešovitog gradskog centra gde se podrazumeva izgradnja 50 odsto komercijalnog sadržaja, koji će biti na prizemlju i prvom spratu, a na ostalim spratovima planira se stanovanje.
Zona K3 zamišljena je kao zona komercijalnih sadržaja niske spratnosti, u sklopu koje će biti sportski i rekrativni centri, ugostiteljski objekti i prostori za kulturu i turizam, a u sklopu objekta postojaće i garaža koja će rešiti problem parkiranja vozila.
Zona K4 sastojaće se od tri benzijske pumpe uz dodatni sadržaj koji će se sastojati od šlep službe, vulkanizera, automehaničara uz autotrgovinu, restoran i mogućnost bankarske usluge.
Zona P2 definisana kao privredna zona. Sadržaće prostor za zanatsku proizvodnju, trgovine na malo hipermarkete i pijace, kao i ugostiteljski sadržaj koji će činiti hoteli i restorani. Jedan od delova zauzimaće finansijske i administrativne institucije. U ovoj zoni neće biti dozvoljena izgradnja pomoćnih objekata. U okviru svake parcele i planiranog objekta postojaće zaseban parking.
U okviru plana predviđa se izgradnja nove predškolske ustanove. Kako se navodi, predviđa se da će na predmetnom prostoru živeti 6.979 stanovnika. Za njihove potrebe smeštaja dece, u planu je izgradnja jednog predškolskog kompleksa i depadansa. Kompleks za prijem predškolske dece prostiraće se na površini od 5.340 metara kvadratnih sa kapacitetom za prijem 270 dece. Pored glavnog kompleksa, u pomenutoj zoni M6 gradiće se jedan depadans sa kapacitetom za prijem 80 mališana.
Saobraćaj
Prema planu saobraćaja ulična mreža se sastoji od Zrenjaninskog puta i ulica drugog reda Ivana Milutinovića, Ovčanski put, Bratstva i jedinstva i magistralnu saobraćajnicu Severna tangenta.
Linija saobraćajnice će se sastojati od međuprostora za javni prevoz, gde će po prvi put na Levoj obali Dunava biti u obliku šinskog sistema zajedno sa već postojećim autobuskim gradskim prevozom. Tramvaji će ići od Pančevačkog mosta do groblja Zbeg gde će biti okretnica i garaža. Nove autobuske linije biće uvedene duž ulica Ivana Milutinovića – Put za Ovču – Bratstva i jedinstva. U sklopu saobraćajnice postojaće po dve vozne trake po smeru i po jedna biciklističku stazu po smeru, kao i trotoari za pešake.
Plan uključuje i tri kružne raskrsnice, prva sa ulicama Lužičkom i Popova bara nova 1, druga sa ulicama Ivana Milutinovića i put za Ovču i treća koja povezuje ulicu Bratstva i jedinstva i Kikindinsku.
Komunalna infrastruktura
Prema važećem Generalnom rešenju beogradske kanalizacije teritorija obuhvaćena planom pripada Banatskom kanalizacionom sistemu, i to delu na kome je zasnovan separacioni sistem kanalisanja. Primarna kanalizaciona mreža i objekti za upotrebljene vode trenutno se rade i u različitim su fazama realizacije. U okviru sekundarne fekalne kanalizacije koja postoji samo na deonici od raskrsnice groblja Mali zbeg do ulice Karlovačke mitropolije. Otpadne vode se prihvataju u septičke jame ili se prečišćavaju na lokalnim uređajima i izlivaju u postojeće meliracione kanale, čija je rekonstrukcija takođe u planu.
Kada je u pitanju snabdevanje električnom energijom, predviđena je i izgradnja nove trafostanice 110/35 kV. Takođe, za infrastrukturno opremanje prostora u planu je izgradnja toplovodne i gasovodne mreže kao i zaštita zelenog pojasa, formiranjem gustih zasada drveća i šiblja.
Podsetimo, zamenik gradonačelnika Beograda nedavno je naglasio da je potrebno uređenje prostora oko Zrenjaninskog puta kako bi se ova saobraćajnica uključila u trasu brzog puta Beograd-Zrenjanin.
– Plan je da se Zrenjaninski put potpuno uredi, uključujući i podvožnjake i nadvožnjake, kako više ne bi bilo ‘konflikata’ u saobraćaju i kako bi se brže išlo ovim putem – rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.