GRANIČNI PRELAZ KOD SOMBORA IMAĆE 12 TRAKA Veliko rasterećenje za Horgoš i Kelebiju
Bački Breg će biti treći granični prelaz sa Mađarskom preko koga će moći da ide sav teretni saobraćaj, bez obzira na gabarite.
Trenutno, tuda mogu samo putnička vozila i ona do 3,5 tone. Privodi se kraju projekat proširenja prelaza Santovo – Bački Breg. Izrada dokumentacije košta oko 470.000 evra, 85 odsto je obezbedila Evropska unija, a Putevi Srbije preostalih 15 odsto. Početak gradnje zavisi, takođe, od sredstava, a nadležni očekuju da će i njih dobrim delom finansirati EU.
Istovremeno, Putevi Srbije rade i na projektu 175 kilometara duge brze saobraćajnice od Bačkog Brega do Nakova, prelaza na rumunskoj granici. I njena sudbina zavisi od finansisjke konstrukcije. Obnovljeni prelaz Bački Breg imaće ukupno 12 sabraćajnih traka – po četiri u svakom smeru za putnički i autobuski prevoz. I po još dve u svakom smeru za teretna vozila, ali i 54 parking mesta. Parkiralište sličnog kapaciteta je planirano i uz saobraćajnicu, kako kamioni ne bi stajali uz sam put.
– Cilj ovog projekta je rasterećenje graničnih prelaza Horgoš i Kelebija – objašnjava Miodrag Poledica iz Puteva Srbije.
– Završetkom Koridora 10 veliki je protok teretnog saobraćaja. Ti kamioni od Horgoša do Preševa putuju od šest i do možda osam sati. I kada konačno stignu do granice desi se da čekaju dvostruko duže. Ovim ćemo dobiti treći prelaz sa Mađarskom za gabarite veće od 3,5 tone. Želimo i sa Hrvatskom da povećamo protok saobraćaja i bezbednost.
Razvoj prekograničnog prelaza Santovo – Bački Breg se finansira mahom iz Intereg IPA fondova Evrpopske unije. Partneri na projektu su Nacionalna agencija za infrastrukturu iz Mađarske, Zavod za urbanizam Vojvodine i Putevi Srbije. Putarsko preduzeće treba da obezbedi plansku dokumentaciju, idejno rešenje, idejni projekat i projekat za građevinsku dozvolu. Rok za ovaj deo posla je kraj septembra ove godine.
– Takav problem imamo na graničnom prelazu Gradina, gde se red formira i u tunelu. Sarađujemo sa MUP da bismo to sprečili. Moramo da razgovaramo i sa hrvatskim kolegama, jer sa njima imamo prelaze i na mostovima. Treba rešiti pitanje ko je zadužen za održavanje tih mostova.
Ministar finansija Siniša Mali, ministar policije Aleksandar Vulin i šef Delegacije EU u Srbiji Emanuel Žiofre obići će 27. juna modernizovani, rekonstruisani granični prelaz Kotroman između Srbije i BiH. U okviru novog graničnog prelaza nalaze se po tri saobraćajne trake na ulazu i izlazu iz zemlje, što će značajno ubrzati putnički promet, ali i promet robe. Pored unapređenja putničkog saobraćaja, poboljšanje kvaliteta očekuje i teretni saobraćaj, jer će kamioni imati na raspolaganju i teretni terminal, ali i preko potrebnu kolsku vagu na ulazu u zemlju.