365 USPEŠNIH DANA Godinu dana saobraćaja brze pruge Beograd-Novi Sad, prevezeno tri miliona putnika
Prva godišnjica od puštanja u saobraćaj brze pruge Beograd – Novi Sad, u okviru međunarodne pruge od Beograda do Budimpešte, biće obeležena danas u Novom Sadu u prisustvu premijerke Ane Brnabić.
Događaju će prisustvovati ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, predsednik Skupštine AP Vojvodine Ištvan Pastor, predsednik Pokrajinske Vlade Igor Mirović, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo i predstavnici kompanije „China railway international co“, najavljeno je iz Vlade Srbije.
Izgradnja brze pruge Beograd – Novi Sad u dužini od 75 kilometara, za brzinu od 200 km na čas, počela je krajem 2017. godine, a koštala je oko 935 miliona dolara.
Redovan putnički saobraćaj na brzoj pruzi počeo je narednog dana.
Prugu su prethodno testirale merna kola nemačkih železnica i 21. januara dostignuta je brzina od 201,5 kilometra na čas.
Radovi u Srbiji počeli su avgusta 2017. izgradnjom najvećih infrastrukturnih objekata na trasi pruge, tunela i vijadukta „Čortanovci“ na deonici Stara Pazova-Novi Sad, koju je gradila kompanija ruskih železnica „RŽD internešenel“.
Deonicu od Beograd Centra do Stare Pazove, u dužini od 34,5 km, gradio je konzorcijum kineskih kompanija „China Railway International Company“ i „China Communications Construction Company“.
Deonica Stara Pazova – Novi Sad, koju su gradili Rusi, duga je ukupno 40,4 km, od čega je otvorena pruga 36,2 km.
Tunel i vijadukt „Čortanovci“ prolazi kroz Frušku Goru i nalaze se u plovnom delu Dunava i predstavljao je najveći infrastrukturni i investicioni železnički projekat u ovom delu Evrope.
Tunel ima dve cevi, svaka sa po jednim kolosekom, ukupne dužine 2,2 kilometra.
Vijadukt se nalazi neposredno uz desnu obalu reke Dunav i dug je oko tri kilometra, a nosi ga 59 stubova, od kojih je visina pojedinih stubova 26 metara.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.