OD OVOG VIKENDA, KREĆU GUŽVE Detaljan spisak svih kritičnih graničnih prelaza i kako ih izbeći
Letovanja, povratak u domovinu gastarbajtera, a možda najviše tranzit, već ovog vikenda usporiće kolone automobila i autobusa na graničnim prelazima Srbije.
Baš kao što zbog carinskih procedura kamioni na izlaz iz zemlje nekad čekaju i po nekoliko sati. Najveća zadržavanja se očekuju na „Preševu“, „Gradini“, „Gostunu“, „Batrovcima“ i „Horgošu“.
Prvi dan jula je tek nagovestio kakvim gužvama putnici treba da se nadaju. Prema jučerašnjim podacima, a i oni su se menjali iz časa u čas, najveća zadržavanja su bila na „Preševu“, na izlazu iz Srbije ka Makedoniji, gde se čekalo u nekim momentima i do 120 minuta. Na prelazu „Gradina“, na izlasku iz Srbije ka Bugarskoj čekalo se sat, ali u jednom momentu i sat i po. Veći deo dana bilo je puno svih šest traka ka Bugarskoj. Na graničnom prelazu „Horgoš“, najfrekventnijem u našoj zemlji, juče velikih gužvi nije bilo, a kolone automobila u međuzoni formirale su se sporadično.
– Posle jutarnjeg naleta, na ulazu u našu zemlju tokom prepodneva u kolonama je bilo desetak automobila. Situacija se menjala u toku dana, u zavisnosti od protoka sa mađarske strane – kažu za Novosti na GP „Horgoš“.
– Ove godine kao da je pritisak na granične prelaze malo poranio, pa ovakva situacija traje već bar pola meseca. Ipak, najveće gužve očekujemo od narednog vikenda i sredine meseca i spremno ih očekujemo.
U Upravi carina kažu da se svake godine dodatno pripremaju za letnju sezonu kako bi doprineli ubrzanju protoka putnika i robe.
– Zadržavanja su najduža vikendom, te je preporuka da se, ukoliko je to moguće, za putovanje izbegavaju ti dani – kažu u Upravi carina.
– Važno je dobro se informisati o stanju na granicama. To je vrlo jednostavno zahvaljujući kamerama MUP ili AMSS. Ukoliko su primetne gužve i zastoji na velikim prelazima, potrebno je odabrati neki od alternativnih prelaza. Primera radi, za „Horgoš“, naš najveći prelaz ka Mađarskoj, alternativa su „Kelebija“, „Bački Vinogradi“, „Đala“, „Horgoš II“, „Rabe“, „Bački Breg“, „Bajmok“ i „Rastina“, dok je za teretni saobraćaj alternativa „Kelebija“.
Prolazak teretnjaka direktno zavisi od brzine rada carina i susednih zemalja, o čemu svedoči gotovo uvek puna međuzona na izlaznim terminalima.
– Kada je situacija takva prestaje da bude bitno što se izlazna carinska procedura završava za svega par minuta, jer u tim okolnostima vozila fizički ne mogu da krenu dalje, nego ostaju „zarobljena“ u međuzoni – dodaju u Upravi carina.
Putnici treba da vode računa i o najavama radova na putevima. Oni koji krenu put Niša, treba da vode računa u delu oko Bubanj potoka. Gradi se nova petlja na obilaznici oko Beograda i uklapa se sa auto-putem. U oba smera saobraćaj se odvija po izmenjenom režimu, od isključenja na Kružni put do petlje „Tranšped“.
„Putevi Srbije“ poručuju da su spremni za sezonu. Na naplatnim stanicama, svi kanali za naplatu putarine i distribuciju kartica su u funkciji 24 časa dnevno bez pauze. Povećan je broj inkasanata na naplatnim stanicama kako bi se obezbedio nesmetan prolazak vozila usled pojačanog saobraćaja na auto-putevima u Republici Srbiji. O eventualnim zadržavanjima, putnici mogu da se informišu na portalu i preko aplikacije „Putevi Srbije“.