Tri najopasnija vozila tokom leta – i voze ih neiskusni vozači
![](https://bizportal.rs/wp-content/uploads/2024/06/Kvad.jpg)
Foto: Pixabay/dimitrisvetsikas1969
U regionu je primećen povećan broj nesreća u kojima u žrtve upravo vozači ovih vozila.
– Kada dođe leto, na izlaze i one vrste otvorenih vozila koje se ne voze zimi – bicikli, romobili, električni romobili, kvadovi, motocikli… Zimi se većinom voze automobili koji su zatvoreni i time sigurnij – kaže sudski veštak za saobraćaj Goran Husinec.
Leti je, napominje, više ljudi na putu, puno više aktivnosti odvija se na otvorenom pa je i saobraćaj naprosto veći. Osim toga, na ulicama i pešačkim stazama sve je više vozila kojih donedavno nije bilo, a sada su vrlo popularna. Mnoga takva voze neiskusni vozači pa se neminovno događa više nesreća.
Husinec je objasnio zašto neka od njih leti mogu biti vrlo opasna.
Kvadovi
– Kvad je teško vozilo i potrebno je dosta fizičke snage za upravljati njime. Za razliku od savremenih automobila koji imaju servo upravljače i meke komande, kvad ima – osim onih ekstraskupih modela – isključivo mehaničke komande. Vi mehaničkim upravljačem okrećete prednja dva točka za što treba uložiti puno snage. Dovoljno je da kvad naiđe na nekakvu rupu na putu ili ivičnjak, upravljač se izbije iz ruke, pogotovo ako dete njime upravlja, pa je nesreća neizbežna.
Kvadovi obično idu 40 kilometara na sat i teški su oko 600 kilograma. Ljudi ih često registriraju kao poljoprivredna vozila jer na njih onda dobijaju podsticaje i druge pogodnosti. A ako je vozilo poljoprivredno, nije propisano obvezno nošenje kacige. No kvad se u našim krajevima ne koristi mnogo u poljoprivredi, koliko u poslovima rendžera i lovočuvara. Naravno, i za zabavu – napominje.
Električni trotineti
– Električni trotinet je fantastična stvar, lično ga puno vozim. Ipak, neki ljudi otišli su korak dalje i počeli da voze električne trotinete putem, uporedo s automobilima. A takvom vozaču je teško da ima pregled situacije na ulici, kao što je i vozaču automobila teško da vidi vozača trotineta.
On je jedna vertikalna, vrlo tanka silueta koja se kreće velikom brzinom, praktično bešumno. Električni trotinet ima male točkove i, za razliku od motocikla, jako je osetljiv na rupe i neravnine na putu. Ti trotineti sigurni su do brzine od 25 kilometara na sat, sve iznad toga je opasno. I nije trotinetu mesto među automobilima. S druge strane, nije mu mesto ni među pešacima, ali tada dolazimo u sivu zonu jer staze za vozače trotineta nisu napravljene. Zakonski propisana brzina je 5 kilometara na sat na pešačkim stazama, ali toleriše im se vožnja i do 10 kilometara na sat, što je malo brže od hoda čoveka.
Definitivno mu nije mesto ni na putu ni na pešačkoj stazi ako vozi 30 na sat. Propisano je i da vozač električnog trotineta mora da nosi kacigu, iako ta zaštitna kaciga uglavnom nije presudna. Na ovom vozilu se više lome noge i ruke, retko strada glava. Ali, kako se kaže, od opreza glava ne boli – kaže Husinec.
Motocikli
Husinec kaže da problem s motociklistima u saobraćaju traje već decenijama, ali da više nije izražen kao nekad.
– Gotovo da više i nema motociklista koji vozi bez zaštitne kacige na glavi, kao što se nekoć najčešće vozilo. A i sami motocikli nisu više toliko popularni među mlađom populacijom. Nekad je motocikl bio statusni simbol. Danas se mladi više ne dokazuju na taj način.
S motociklistima nema uzlaznih problema u saobraćaju, iako ih još uvek mnogo stradava na ulicama. Osim toga, vozači motocikala u proseku su stariji i iskusniji. Danas su puno veći problemi s vozačima električnih trotineta i sličnih prevoznih sredstava – kazao je Husinec.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.