SAVETI ZA NADREĐENE Kako da motivišete zaposlene onda kad ne ide baš najbolje?
Motivacija zapravo može povećati osnovnu produktivnost zaposlenih. Dobro motivisani zaposleni uvek ima bolje rezultate od ostalih.
Zauzvrat, kompanije u kojima osoblje dobro posluje imaju najbolje rezultate.
Instrukcije za što lakšu motivaciju zaposlenih
1.Naučite sve zaposlene da mere stepen uspešnosti obavljenog posla. Ljudi koji neprestano prate njihove aktivnosti sposobni su ne samo primetiti, već i dokumentovati porast vlastite profesionalnosti. Ako zadaci ne uključuju izražavanje rezultata u digitalnom obliku, stvorite posebnu lestvicu ocena koja će odražavati produktivnost radnika.
2.Pitajte svakog zaposlenog o rezultatima njihovog rada. Napokon, što više informacija dobije, to će mu i motivacija biti veća. Pitajte podređenog pitanja koja imaju za cilj osigurati da on može da razmišlja o svom poslu i objasniti svoje rezultate.
3.Slušajte ideje zaposlenih. Morate znati o čemu razmišljaju vaši podređeni. Napokon, moguće je da imaju dobre ideje, ali istovremeno je većina radnika sigurna da nikoga nije briga za njihove ideje. Napravite poseban „notes“, datoteku, fasciklu kako biste sačuvali ideje i zapisali ideje podređenih.
4.Motivišite zaposlene sopstvenim znanjem. Zauzvrat, da bi postigao vrhunac profesionalnosti, zaposleni mora da teži da bude najbolji u svojoj profesiji. Lična želja za novim učenjem i znanjem važan je faktor samo ukoliko nadređeni isprati ideje i motivaciju zaposlenih. Samim tim moći će i razviti dodatne kvalitete i veštine. Zbog toga učenje i znanje možete koristiti u obliku nagrade ili nekog motivacionog faktora. Slati na konferencije, treninge, dodatnu obuku onih zaposlenih koji su u svom radu mogli postići značajne rezultate. Pozovite podređene da sami odaberu kurs obuke, a možete im pružiti i mogućnost besplatnog učenja.
5. Nadređeni moraju da isključe sujetu i ego, jer ponekad ideja podređenog može da bude bolja, praktičnija i funkcionalnija.