DA NE „IZGORITE“ NA POSLU Saveti zbog kojih vam radno okruženje neće teško pasti
Stres na poslu se javlja zbog mnogih razloga i može biti nezadovoljstvo poslovnim uslovima kao što su nepovoljni međuljudski odnosi, niska primanja, prevelika količina posla, neprofesionalnost i neslaganje s nadređenima.
Jedan veliki problem današnjeg društva jeste činjenica da su mnogi poslovi nestabilni i da vam često ne mogu garantovati sigurnost. Sam ulazak u poslovni svet predstavlja jedan veliki izazov, a balansiranje privatnih i poslovnih izazova je postaje sve teže u društvu što je ogromni pritisak na pojedinca.
Vrste stresa na poslu
Postoje dobre i loše vrste stresa u radnom okruženju, samo moramo da nađemo način da trenutni stres bude naša dobit. Često se navodi primer sportiste kao dobar uticaj stresa na poslu, tako što stres pre nastupa koji ima kroz povišen hormon adrenalina koristi da poboljša svoje performanse, tako što stres u nama izaziva određene biološke promene i naše telo priprema na akciju i tera nas da radimo brže i produktivnije. Ali u koliko tu hemijsku reakciju ne usmerimo na određeno angažovanje na poslu može blokirati i sprečiti naš napredak. Potrebno je da razvijemo strategiju i da naučimo da se suočavamo sa stresom, jer svako od nas se na drugi način bori sa njim.
Zbod individualnih razlika, simptomi stresa na radnom mestu su različiti pa mogu biti fiziološki, psihološki i bihevioralni. Tako možete imati problema s glavoboljom, visokim krvnim tlakom ili bolestima srca, depresijo ili produktivnošću ili fluktuacijom (bihevioralni simptomi stresa).
Kako smanjiti stres na poslu?
Upravljanje stresom na poslu nije važno samo za pojedinca, nego i za celu organizaciju. Stres se ne sme ignorisati već rešavati pravovremeno, kako ne bi bilo uzročo-posledične veze. U koliko samostalno ne možemo rešiti stres, onda je potrebno tražiti pomoć iz drugih delova organizacije.
Da bi se osoba mogla uspešno nositi sa stresom, mora prvo znati dobro upravljati vremenom, odnosno
- izraditi popis dnevnih zadataka koje treba obaviti,
- odrediti prioritete prema njihovoj važnosti i hitnosti,
- rasporediti vreme u skladu s prioritetima.
Ključna stvar u borbi protiv stresa jeste da upoznamo sami sebe i sebi postavimo prioritete, pridržavammo se ličnih planova, ali u koliko ne možemo da se izborimo sami sa stresom potrebno je potražiti stručnu pomoć. Takođe, podrška i motivacija zaposlenih, i kolega je suština suzbijanja stresa na poslu i jedno od rešenja u koliko do njega dođe.