Najveće zvezde otkazuju koncerte – dosadili su narodu, a karte preskupe
![](https://bizportal.rs/wp-content/uploads/2024/06/shutterstock_143398021.jpg)
Foto: Featureflash Photo Agency / Shutterstock.com
Godinu dana nakon što smo pratili opštu pomamu za ulaznicama za koncerte pevačica Tejlor Svift i Bijonse, muzička industrija kao da je utihnula. Tačnije, fanovi su ti koji su sve manje zainteresovani da slušaju pop zvezde – bar ne po trenutno astronomski visokim cenama.
Poslednji primer, i onaj koji je najglasnije odjeknuo, predstavlja otkazivanje turneje Dženifer Lopez. Slavna pevačica i glumica videla je projekt „This is Me… Now“ kao vrhunac svoje karijere, međutim nakon debakla s prigodnim dokumentarnim filmom, usledili su još gori rezultati u prodaji ulaznica za istoimenu turneju, piše Tportal.
Kada je postalo jasno da bi Džej Lo vrlo lako mogla da nastupi pred polupraznim tribinama, donesena je jedina logična odluka i sve je otkazano. Pevačica tvrdi da iza svega stoji odluka da se posveti obitelji, a koji god stvarni razlog bio, činjenica jest da ona nije jedina prisiljena na ovaj drastičan potez.
Na isto se nedavno odlučio niz izvođača, kao što su The Blek Kiz i pop-rok grupa 311, slaba prodaja ulaznica pogodila je i imena kao što su Troj Sivan, Čarli XCX i Wallows, a nije tajna to da se i karte za koncerte zvezda poput Pink i Džastina Timberlejka ne prodaju ni približno dobro kao što se očekivalo.
Hroničan pad interesa publike
O padu interesa fanova puno govori i činjenica da se karte ‘na crno’ prodaju za prosečan iznos od 214 dolara, naspram prošlogodišnjih 257 dolara (iako se to pripisuje i činjenici da su tada svi željeli doći do ulaznica za koncerte Bijonse i Tejlor Svift).
S druge strane, Luk Combs, Zach Bryan, Olivia Rodrigo i Dead & Company ne mogu pustiti dovoljno karata u prodaju, s obzirom na ogromnu potražnju.
Mnogi smatraju da problem leži u prevelikoj ponudi koncerata vrhunskih muzičara u isto vreme. Naime ovo je prvi put u istoriji da su doslovno u isto vreme sve veće zvezde odlučile zakazati turneje. Razlog je, naravno, u kraju pandemije i velikoj potrebi industrije da se oporavi od gubitaka.
I dok većina nije ni pitala za cenu jednom kada je došao kraj karantinu i život nam se počeo vraćati u normalu, danas to više nije slučaj. Publika se načelno zadovoljila ponudom u prošle tri godine, videla omiljene muzičare i sada pažljivo bira za kojeg će izvođača potrošiti vrtoglav iznos za kartu.
O padu interesa fanova puno govori i činjenica da se karte ‘na crno’ prodaju za prosečan iznos od 214 dolara, naspram prošlogodišnjih 257 dolara (iako se to pripisuje i činjenici da su tada svi željeli doći do ulaznica za koncerte Bijonse i Tejlor Svift).
S druge strane, Luk Combs, Zach Bryan, Olivia Rodrigo i Dead & Company ne mogu pustiti dovoljno karata u prodaju, s obzirom na ogromnu potražnju.
Mnogi smatraju da problem leži u prevelikoj ponudi koncerata vrhunskih muzičara u isto vreme. Ovo je prvi put u istoriji da su doslovno u isto vreme sve veće zvezde odlučile da zakažu turneje. Razlog je, naravno, u kraju pandemije i velikoj potrebi industrije da se oporavi od gubitaka.
I dok većina nije ni pitala za cenu jednom kada je došao kraj karantinu i život nam se počeo vraćati u normalu, danas to više nije slučaj. Publika se načelno zadovoljila ponudom u prošle tri godine, videla omiljene muzičare i sada pažljivo bira za kojeg će izvođača potrošiti vrtoglav iznos za kartu.
Ulaznice nikad u istoriji nisu bile skuplje
Da biste videli muzičara s lestvice 100 najprodavanijih koncerata prosečno morate izdvojiti 123,25 dolara, što je najskuplja cena ulaznica u istoriji!
– Cene karata su otišle u vrtoglave visine. Pogotovo ako, na primer putujete s detetom pa morate da prenoćite, platite put, hranu i sve ostalo, ističe Dejvid Norman, veteran muzičke industrije koji je bio na turnejama s Princom, Grin Dejom i Ališom Kiz.
U svemu tome potrebna je realnija procena tržišta i stvarne potražnje. Mnogi izvođači zalete se u bukiranje velikih stadiona samo zato što je njihov hit najslušaniji na Spotifaju ili TikToku, ali jedan hit nije dovoljan da rasproda stadion, posebno ne uz toliku konkurenciju i sve manju spremnost fanova da svake godine potroše novac samo na koncerte.
Upravo u tome krije se glavni uzrok ovog problema – spoj prevelike ponude i previsokih cena rezultirao je time da jednostavno ne postoji dovoljan broj fanova koji bi si sve mogli priuštiti. Neko je morao „izvisiti“.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.