Automobili registrovani pre 5. jula mogli su da se prodaju kupcima bez dodatnih dažbina na uvezena električna vozila.
Foto: Shutterstock
Kineski brendovi su u junu zauzeli rekordnih 11 odsto evropskog tržišta električnih automobila pošto su potrošači žurili da obave kupovinu pre nego što na snagu stupe nove carine Evropske unije na kineska EV.
Automobili registrovani pre 5. jula mogli su da se prodaju kupcima bez dodatnih dažbina na uvezena električna vozila.
Podaci kompanije „Dejtafors“ pokazuju da su kineski brendovi tokom juna registrovali više od 23.000 električnih vozila širom Evrope, najviše do sada i za 72 odsto više u odnosu na prethodni mesec.
Posebno uspešna je u junu bila kineska kompanija Es-Ej-Aj-Si (SAIC) sa isporukama svog hečbeka MG4.
Evropska komisija (EK) je 12. juna obavestila kineske proizvođače električnih vozila (EV) o uvođenju dodatnih carina na njihove proizvode.
Kako se navodi u saopštenju, na automobile firme Bi-Vaj-Di (BYD) će se ubuduće odnositi carina od 17,4 odsto, kompanija Gili će plaćati 20 odsto, a SAIC 38,1 odsto.
Ostali kineski proizvođači automobila će plaćati carine od 21 odsto, dok kompanije koje nisu sarađivale u istrazi EU o subvencijama očekuje carina od 38,1 odsto.
Do sada su carine na uvoz kineskih električnih automobila iznosile 10 odsto, prenosi Blumberg.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.