AZIJA JE NEPRIKOSNOVENA Ovo su najveći proizvođači baterija za električna vozila
Najveći proizvođači baterija za električna vozila su iz Azije. Njih troje, kineski CATL (32,5 odsto), južnokorejski LG (21,5 odsto) i japanski Panasonic (14,7 odsto) drže više od dve trećine ukupne proizvodnje. Od 10 najvećih na svetu 4 su iz Kine i po 3 iz Južne Koreje i Japana, a svi drugi iz ostalih delova sveta imaju zajedno tek 6,1 odsto tržišnog udela, piše na svom LinkedIn profilu, Milan Horvat.
Vodeći Contemporary Amperex Tehnology Co. Limited (CATL) se razvio i postao najveći u samo 10 godina. Kupci su mu Tesla, Peugeot, Hyundai, Honda, BMW, Toyota, Volkswagen i Volvo. Kompanija danas vredi 185 milijardi dolara i 9 ljudi je zahvaljujući njoj na Forbesovoj listi svetskih milijardera. Njen osnivač Zeng Yuqun, rođen u siromašnom selu 1968, za vrerme Kineske kulturne revolucije, bogat je gotovo kao i osnivač Alibabe Jack Ma.
USA i EU svojim novim strategijama razvoja žele smanjiti destljeća svoje zavisnosti o Kini i podstiču proizvodnju baterija na svoj teritoriji. Administracija predsednika Bajdena ima na tom područiju vrlo ambiciozne planove. Američke kompanije Ionic Materials, Quantum Space, Sila Nanotechnologies, Sion Power, i Sionic Energy već razvijaju mnoštvo baterijskih tehnologija sledeće generacije.
EU je namenila 2,9 milijardi evra podsticaja za proizvodnju baterija. U evropski projekat su uključene 42 kompanije iz 12 država EU. Među njima je i Hrvatska sa Rimac Automobilima. Ta kompanija za razvoj baterija iz EU fondova planira povući 120 miliona evra. Cilj im je u Svetoj nedelji proizvoditi 50 hiljada baterija godišnje.
Zapadne države ozbiljno ubrzavaju razvoj eMobilty-a pa su prognoze za proizvođače baterija više nego dobre, piše Milan Horvat.