ZASTARELE MARKETINŠKE TAKTIKE Ako želite da vaš posao ide napred, ove metode odbacite što pre
Zastarele marketinške taktike treba što pre napustiti ako želite da imate uspešan posao.
Marketinške taktike se danas menjaju često i brzo. Ponekad ideja koja je dobro služila godinama iznenada zastari, propadne i na kraju može narušiti reputaciju kompanije.
Evo pet „prestanite da radite“ saveta o zastarelim marketinškim taktikama koje treba odmah napustiti, a tačka na i piše o njima. Oterajte ih u penziju bez razmišljanja, ako želite da imate uspešan posao.
Prestanite da radite bez definisanih marketinških ciljeva
Marketinški cilj ili KPI (ključni indikator učinka), kako mu ime kaže, ključni je pokazatelj da li određena marketinška aktivnost daje željene rezultate.
Svaka aktivnost treba da ima unapred definisane KPI. Čak i ako niste sigurni u vrednost ili rezultat, na kraju ćete moći da pratite trendove i zaključite da li se rezultati vremenom poboljšavaju ili pogoršavaju.
KPI mogu biti različiti kvantitativni pokazatelji, ali najbolji KPI je onaj koji pokazuje cenu ili cenu po jedinici ostvarenog cilja. Na primer cena po novom upitu, cena po konverziji, cena po kliku ili cena po poseti.
Mora se paziti da se ne ode u drugu krajnost i postati zavisnik od ciljeva i ROI (povraćaj ulaganja), koji očekuje da će svaka aktivnost pokazati rezultate u prvom mesecu.
Nemojte da postavljate fiksne marketinške budžete na početku godine
U brzini svakodnevnog poslovanja morate biti fleksibilni i spremni na promene. Dakle, u marketingu se stvari brzo menjaju, što znači da je potrebna fleksibilnost u raspodeli budžeta.
Potreban nam je kontinuitet korišćenja analitike koju smo naveli, a koja će preduzetniku pomoći u proceni situacije. Često nije potrebno povećavati ili smanjivati marketinški budžet, već ga je potrebno pravilno preraspodeliti na aktivnosti koje u tom trenutku donose (najbolje) rezultate.
Ipak, savetujemo oprez u ovome i ovakvim izdvajanjima budžeta, jer krajnji rezultat nije samo jedna aktivnost već kombinacija niza faktora koji čine marketinški miks.
Ne kreirajte poslovne blogove koji sadrže samo saopštenja za javnost
Mnoge kompanije su i dalje optimistične u pogledu avanture poslovnog marketinga i blogovanja i zaglave na početku.
Blog se vrlo brzo pretvara u seriju dosadnih korporativnih saopštenja za štampu i promocija usmerenih na prodaju proizvoda ili usluge. Ali blog nije mesto za to. Ove informacije se mogu nalaziti na drugom delu veb stranice.
I o čemu onda pisati? Odgovor je: o stvarima koje će pomoći ljudima i pokazati stručnost vaše kompanije. To je posebno odlično mesto da iznesete razloge zašto vam je stalo do onoga što radite. Ovo je najbolji način da se pomogne potencijalnim kupcima i klijentima, koji će uvek ceniti kredibilitet, a ne stereotipni, već viđeni pristup.
Kreirajući empatiju i stručnost, prodaćete više proizvoda nego oglašavajući sami proizvod ili uslugu.
Prihvatite da niste ekspert za sve
Ego je jedan od najvećih neprijatelja poslovanja. Nije ga lako obuzdati, odnosno boriti se s njim svakodnevno. Pogotovo ako je reč o osobi koja je i vlasnik određenog posla.
Pri tome, možda razmišljate ili ste se malo edukovali o pisanju na Internetu, dizajnu ili specifičnostima digitalnog marketinga, u praksi i stvarnosti ne znači da je to tako.
Istovremeno, treba jasno i nedvosmisleno govoriti o stručnom pogledu na ovaj segment rada. Svako treba da se drži onoga u čemu je dobar, onoga što najbolje radi i što mu, na kraju krajeva, donosi najviše novca.
Malo je verovatno da je vaše vreme utrošeno na pisanje tekstova ili veb dizajn na dobro korišćenje poslovnog i preduzetničkog vremena, a još manje je verovatno da ćete dobiti dobar rezultat. Zato je neophodno prepustiti marketing i ovu vrstu poslovanja stručnjacima.
Ne kreirajte isti sadržaj za sve
Sadržaj je kralj. Ovo ste često čuli. Ova tvrdnja je postala opšte mesto. Ipak, personalizacija i kontekst postaju kraljice.
Više nije moguće koristiti istu ili jednu marketinšku poruku za sve ciljne grupe. Jednostavno ista komunikacija za potencijalne i postojeće kupce ili one koji tek prvi put čuju za vas – ne vrši posao.
Vreme je da se sav sadržaj i prodajne poruke prilagode ciljnim grupama, u skladu sa fazama u kojima se nalaze na svom korisničkom putu.
Zato kada pravite veb stranicu, ne možete da stavite sav sadržaj na jednu stranicu. Ako imate hiljade proizvoda, ne morate da ih prikazujete sve odjednom i zajedno sa svim ostalim informacijama o kompaniji, najnovijim objavama na blogu i recenzijama postojećih kupaca.
Prosečna zainteresovana osoba može istovremeno da obradi samo nekoliko informacija. Stoga je jedna od glavnih smernica da se smanji broj prilika i time poveća prodaja.
Zaključak
Istina je. Preduzetnici su često „bombardovani“ savetima i popisima u kojima se navode marketinške strategije, aktivnosti i taktike koje su najbolje za preduzetničku upotrebu. Ovde je važno biti na oprezu jer kao što jedan sadržaj nije namenjen i po meri svima, tako ni marketinške aktivnosti nisu univerzalna veličina koja odgovara svima.
Svaku marketinšku aktivnost potrebno je testirati i izmeriti, i na kraju se odlučiti za one koje najbolje odgovaraju vašim potrebama i ciljevima, prenosi portal Financa.ba.