ZABLUDE “ZELENIH“ PREDUZETNIKA 9 najčešćih grešaka kojih treba da se rešite kako bi vaš biznis napredovao
Važniji deo kod pokretanja novog posla je imati plan, nego imati disciplinu koje ćete se držati. Biti deo startapa nije uvek bajno i najčešće zahteva jednostavno podnošenje određenih procesa.
U svojoj knjizi Lean Startup, Erik Ris to bolje objašnjava gde navodi da je naučio mnogo, kako iz sopstvenih uspeha i neuspeha tako i iz uspeha mnogih drugih da su dosadne stvari najvažnije. Startap uspeh nije posledica dobrih gena ili biti na pravom mestu u pravo vreme. Startap uspeh se može postići praćenjem pravog procesa, što znači da se može naučiti i ispričati.
Preduzimanje koraka da se izbegnu greške koje često prave novi preduzetnici je deo ovog postupka. Ovo je devet grešaka koje treba izbegavati kada započnete novi posao.
Ne trošite dovoljno ili trošite previše novca
Kao novom preduzetniku, novac će verovatno biti jedna od vaših najvećih briga. Protok gotovine neće sigurno biti veliki, tako da će zarada i ušteda novca obično imati prioritet nad ostalim “brigama“. Postoje dva načina razmišljanja koja obično vidim među novim preduzetnicima – ili morate da potrošite novac da biste zaradili novac ili potrošiću minimalna sredstva dok ne postignem pristojan protok novca.
Oba ova stava, kada se dovedu do krajnosti, mogu biti štetna. Potrošite svoj početni kapital pametno, ali nemojte se plašiti ulaganja u dobre ljude i kvalitetne proizvode. Ovo će vam se isplatiti na duge staze.
Mislite da nemate direktnu konkurenciju
Uzbuđenje zbog novog proizvoda ili posla često može navesti nove preduzetnike da pomisle da zaista nemaju direktnu konkurenciju ili da je njihov proizvod toliko iznad produkata njihovih rivala da su sami u svojoj kategoriji.
U praksi, izuzetno je retko da nema direktnih konkurenata. Osim ukoliko niste izmislili potpuno novi proizvod, postojaće neko ko već ima tržišni udeo u vašoj branši. Usredsredite svoju pažnju na to da saznate koje su to kompanije i kako možete razlikovati vaše poslovanje.
Odluke o zapošljavanju zasnovane na ceni
Ovo je usko povezano sa brojem jedan, ali je toliko važno da zaslužuje da bude posebno pomenuto. Kada su sredstva mala, primamljivo je uštedeti na troškovima novih zapošljavanja. Problem sa ovom strategijom je, međutim, što ćete na kraju, ponovo, platiti na duge staze.
Zaposleni i konsultanti sa nižim troškovima obično su jeftini iz nekog razloga – veća je verovatnoća da će biti neiskusni, nekvalifikovani ili nepouzdani (ili sva tri).
Postavite realne ciljeve
Novi preduzetnici mogu biti toliko oduševljeni svojom „velikom idejom“, da često rade bez čvrstog plana. Ali realnost je da morate postaviti održive i dostižne ciljeve da biste uspeli.
Postavite kratkoročne i dugoročne ciljeve i uverite se da su konkretni. Nemojte samo reći – želim da zaradim milion dolara ove godine. Postavite razuman cilj, a zatim odredite koje konkretne korake treba da preduzmete da biste ga postigli.
Ne razmišljate o marketingu
“Ako ga izgradite, oni će sami doći“. Ovo je uobičajeno uverenje među novim preduzetnicima (ponekad svesno, ponekad ne). Oni misle da su njihovi proizvodi toliko revolucionarni da se mogu osloniti na besplatan PR i usmenu predaju.
U stvarnosti, velika većina startapa će morati da ulaže velika sredstva u marketing. Ovo može uključivati SEO, marketing sadržaja, PR i plaćeno oglašavanje. Pogledajte gde vaši konkurenti troše svoja marketinška finansijska sredstva i zapitajte se kako se možete takmičiti i razlikovati.
Imate premale marže
Zdrava marža profita biće ključna za vaš uspeh. Ako je sada postavite prenisko, život će vam u budućnosti biti beskonačno teži. Vaši kupci verovatno neće biti oduševljeni kada kasnije budete morali da povećate cene.
Pogledajte svoje proizvodne i operativne troškove i odredite kolika je fleksibilnost. Možete li smanjiti ove troškove u budućnosti ako bude potrebno? Ako ne, izaberite veću maržu profita sada da biste podmirili ove troškove.
Mislite da možete sve sami
U početku je uobičajeno misliti da niko ne može da uradi posao tako dobro kao vi. Poznajete svoje proizvode “u dušu“ i jedini posedujete strast da vaš posao uspe.
Ovo ne da je samo siguran put do sloma živaca, već može značajno i da ugrozi vaš uspeh. Angažujte obrazovanog, iskusnog konsultanta ili mentora i on vam može pružiti prekopotrebnu objektivnu perspektivu vašeg poslovanja i tržišta.
Biti paralizovan od straha zbog „šta ako“…
Robert F. Kenedi je rekao: „Samo oni koji se usude da dožive veliki neuspeh mogu mnogo postići.“ Pokretanje novog posla je zastrašujuće i nije za one slabog srca. Plašiti se neuspeha i odbijanja je razumljivo, ali dopuštanje da postanete onesposobljeni strahom može značajno omesti vaš napredak.
Prepoznavanje uobičajenih strahova je odličan prvi korak, jer vas uverava da su drugi bili tamo gde ste vi sada.
Ne stavljajte svoj proizvod na prvo, a ljude na poslednje mesto
Kada kreirate svoj proizvod i određujete svoj poslovni model, od ključne je važnosti da se držite devize – mušterija je na prvom mestu! No, mnogi “zeleni“ preduzetnici su toliko opsednuti zarađivanjem novca, što je razumljivo, da zaboravljaju ključ za održivo poslovanje – zadovoljni, lojalni kupci, koji će kupovati na duži rok.
Nije lako biti novi preduzetnik, a greške će biti neizbežan deo procesa. Ali to ne znači da morate da ponavljate sve ostale!