DA VAŠ MALI BIZNIS BUDE VEĆI 9 saveta korporativnog marketinga do najboljih rezultata u vašem poslovanju
Strateški sadržaj posebno dobro funcioniše u manjim nego u većim preduzećima. Pomaže u izgradnji svesti o brendu i aktivne lojalne publike – korisnika. Ta publika već ima određeni nivo interesovanja za ono što nudite, tako da je mnogo jednostavniji proces da im vaš proizvod prodate i da to ponovo čine.
Ipak, mala preduzeća se i dalje bore s tim kako da dosledno implementiraju i optimizuju poslovni vid oglašavanja na prilagođen, strateški način koji zapravo vodi do više potencijalnih klijenata, više zatvorene prodaje i većeg prihoda. U ovoj priči ćemo analizirati 9 najboljih saveta za korporativni marketing koji vam mogu pomoći da napravite što bolji sadržaj i iz njega izvučete najbolje rezultate.
1. Sagledajte širu sliku korporativnog marketinga
Na koju vrstu sadržaja mislimo u korporativnom oglašavanju za mala preduzeća? Raznolikost je začin života, kao i tajni sastojak za odličan poslovni marketing. Poslednjih godina sa ekspanzijom tehnologija zasnovanih na Internetu, sve više vidimo ubedljiv i dobro osmišljen sadržaj u mnogim formatima koji su više od pukih objava na blogovima.
Formati sadržaja za eksperimentisanje podrazumevaju:
–Interaktivni sadržaj;
– Video snimke;
–Sadržaj društvenih medija (uključujući grafiku, tvitove, ažuriranja statusa na Fejsbuku i objave)
–Podkasti i drugi zvučni sadržaji-E-knjige i bele papire;
Vizuelni sadržaj se često lakše pamti od standardnog teksta. Da bi vaš sadržaj bio aktuelan i na vrhuncu pažnje svoje publike, idite dalje od objava na blogu i istražite infografike, slike sa tekstom i kratke video snimke. Takođe, možete da počnete sa podkastom vašeg brenda sa relativno malim početnim ulaganjima.
2. Bolje upravljajte procesom kreiranja sadržaja
*Bez obzira koliko je veliki ili mali vaš plan u vezi korporativnog marketinga, vaša kompanija će se na tom putu suočiti sa izazovima. Budite svesni potencijalnih zamki na putu koji pomaže vašem malom preduzeću da poveća vaše šanse za uspehom. Evo nekoliko pitanja koje treba da postavite sebi:
*Da li imate potrebne resurse? U najmanju ruku to podrazumeva vreme, energiju, novac i stručnost u procesu kreiranja (ako se bavite bilo kojim delom tih zadataka u kompaniji). Posebno je važno da svom programu korporativnog marketinga date dovoljno vremena da pokaže rezultate. Često je potrebno mnogo vremena i veštine da se stvori dovoljno sadržaja koji je potreban vašem brendu.
*Možete li se probiti na velikom i gustom tržištu? Vi se takmičite sa mnogo brendova za dragoceno i ograničeno vreme i pažnju vaše ciljane publike. To znači da vam je potreban sadržaj vrhunskog kvaliteta koji je između onoga što radite i onoga što vaši ciljani korisnici žele. Takođe, potreban vam je snažan i dosledan plan promocije tog sadržaja kako bi im bio pred očima kada su prijemčivi za njega.
*Da li vaši akteri imaju realna očekivanja? Može biti izazovno upravljati očekivanjima rukovodstva kompanije, posebno onih koji nisu direktno uključeni u vaše marketinške poslove. Poslovno oglašavanje ima efekta, ali ne daje rezultate preko noći. Potrebno je vreme da se poveća svest o brendu i izgradi verna publika. Proverite da li svi razumeju porukui i imaju svest šta mogu da očekuju od njega (vašeg proizvoda).
*Imate li strateški plan? Posedovanje plana za narednih šest do dvanaest meseci i narednih jednu do pet godina, koji je načinjen sa namerom da pomogne vašem timu da napreduje ka poslovnim ciljevima kompanije, je neprocenjiv. Koristite taj plan i čvrsto uskladite svoj sadržaj sa potrebama i željama vaše publike.
3. Naučite šta vaši klijenti vole
Odvojite vreme za proučavanje postojećeg sadržaja vašeg brenda. Upoznajte vrste sadržaja koji imate, teme koje pokrivate i pozive na akciju (CTA) koje koristite. Ne morate da vršite opsežni pregled sadržaja društvenih medija, posebno ako imate naloge koji su dugo aktivni, ali trebalo bi da pregledate rangiranja povezana sa tim nalozima da biste identifikovali najbolji udeo i koliko je vaša publika na društvenim medijima prisutna.
Pažljivo pogledajte gde se vaš sadržaj podudara sa afinitetima kupca i kako ide tok prodaje. Poenta je da se identifikuju praznine u kojima se postojeći sadržaj može pregledati i izmeniti, ili gde se novi sadržaj može kreirati od nule, kako bi se te praznine popunile. U idealnom slučaju, vaš sadržaj pomera svakog člana vaše ciljne publike od samog vrha toka sve do zaokružene prodaj i dalje, u buduće ponovljene poslove.
4. Obratite pažnju na relevantne rezultate
Da biste postigli zaradu od investiranih sredstava u korporativni marketing, morate se fokusirati na stvarne, merljive rezultate. To znači postavljanje mehanizama neophodnih za merenje i praćenje relevantnih metrika, a koje se tiču uloženog napora u poslovno oglašavanje za određeni vremenski period. Takođe, to znači da steknete naviku da dosledno pratite te metrike da biste videli šta funkcioniše, a šta je neefikasno i kako najbolje da prilagodite svoje napore i optimizujete ih za bolje rezultate.
5. Proširite uticaj vašeg sajta
Alati i platforme kao što su Facebook, Instagram i Tvitter su neosporno dragoceni za timove koji se bave marketingom za mala preduzeća. Sajtovi trećih strana podržavaju, hostuju i dele vaš sadržaj, dok mnoga mala preduzeća koriste sajtove kao što su Etsy i Amazon kao platforme za direktnu prodaju.
Dakle, šta se dešava kada se jedna ili više ovih lokacija pokvari? Što je još gore, šta se dešava kada cela veb lokacija trajno zakaže, ostavljajući vas i milione drugih korisnika na cedilu? Tehnologija nikada nije savršena. Događaju se kvarovi.
Lekcija ovde nije „nikada ne koristite sajtove trećih strana“. To je nerealno. Umesto toga, razvijajte sopstvene kanale i koristite ih istovremeno paralelno sa ovim većim sajtovima trećih strana. Napravite prostor na veb lokaciji svog brenda za hostovanje, deljenje i promociju sadržaja.
6. Istražite sadržaj koji generišu korisnici
Podsticanje korisnika da kreiraju sadržaj o vašem proizvodu ili usluzi može da uhvati i proširi svest o vašem brendu i proširi vašu publiku i potencijalne klijente.
Na primer, Canva je pokrenula takmičenje za sadržaj koji generiše korisnik (UGC) pod nazivom #CanvaDesignChallenge. Korisnici kreiraju novi sadržaj koristeći Canva alate, a zatim postavljaju svoje unose na Instagram ili Tviter. Nedeljni pobednici dobijaju Canva nagradne pakete, uključujući i pretplatu na Canva Pro.
Ograničavajući nagradu na usluge i alate koje Canva već nudi, oni stvaraju publiku koja je već usklađena sa onim što rade. Možda ne bi privukli toliko novih korisnika i potencijalnih klijenata da su ponudili, recimo, samo poklon kartice za Amazon.
7. Ubedljivu priču potkrepite relevantnim podacima
Pripovedanje (Storytelling) je ključni deo uspešnog korporativnog marketinga. To ne znači pričanje bajki već upravo suprotno. Način korišćenja pripovedanja u poslovnom oglašavanju je ispričati istinite priče podržane relevantnim podacima na ubedljiv, dobro osmišljen način.
Uključujući podatke, možete ispričati priču koja je autentična i ona koja istovremeno pleni i zabavlja. Nadamo se da će to takođe ubediti čitaoca da bliže pogleda vaš brend i ponudu. Takođe, možete ispričati neke zanimljive priče, a tiču se vašeg brendu.
8. Serijalizacija kroz stalno stvaranje buke
Serijalizacija je bila efikasno sredstvo za podsticanje interesovanja za sadržaj još od dana Čarlsa Dikensa. Objavljivanje kontinuirane serije bilo koje vrste sadržaja može vam pomoći da izgradite publiku i da njihov zajednički interes raste, iako se ova tehnika češće povezuje sa pisanim, video i zvučnim (podcast) sadržajem.
Podkasti mogu proizvesti veoma efikasan sadržaj. Pogledajte šta Čarls Švab radi sa svojim podcastom „Choiceology“ o ekonomiji ponašanja. Ili možete jednostavno objaviti post „saveta nedelje“ na svom blogu ili biltenu elektronske pošte.
9. Istražite načine na koje vaš sadržaj može da podrži vrednost vašeg brenda
Kupci i klijenti očekuju da brendovi sa kojima komuniciraju budu u skladu sa njihovim vrednostima. Oni žele da razumeju šta je vaš brend i žele da vide kako vaša kompanija deluje na načine koji aktivno podržavaju i unapređuju te vrednosti. Kada vaš sadržaj objašnjava i podržava osnovne principe na kojima je izgrađen vaša robna marka, prirodno ćete privući potencijalne klijente koji dele te iste principe i vrednosti.
Poznata kompanija za proizvodnju sladoleda Ben & Jerry’s je poznata po tome što svojim poslovnim aktivnostima unapređuje svoju posvećenost duštvenoj i ekonomskoj pravdi. Ovakve inicijative mogu postati osnova za bogat sadržaj koji pomaže vašim klijentima da se identifikuju i usklade sa vašim brendom.
Pobedite sa svojim sadržajem
Najbolja stvar koju možete da uradite da pomognete svojim principima u korporativnom marketingu je da prilagodite svoj pristup postojećim i pnovim klijentima. Pratite šta vaši konkurenti objavljuju i razumite kako možete proizvesti sadržaj koji je drugačiji i bolji.
Potrebna vam je pomoć u stvaranju ideje korporativnog marketinga za mala preduzeća? ClearVoice ima skup talentovanih pisaca koji mogu pomoći u kreiranju sadržaja za vaše onlajn poslovanje. Krenite već danas!
- Tagovi
- ''Choiceology''
- #CanvaDesignChallenge
- Amazon
- Audio
- Ben & Jerry's
- Biznis strategija
- Brend
- Canva
- Čarls Švab
- Content Marketing
- CTA
- Direktna prodaja
- Elektronska pošta
- Etsy
- internet
- korisnici
- Korporativni marketing
- Korporativno oglašavanje
- Kreiranje sadržaja
- mala preduzeća
- marketing
- oglašavanje
- Podcast
- Video