UTICAJNI MARKETING Šest uvek aktuelnih “old school’ metoda koje će učiniti vaše oglašavanje još boljim
Iako možete da koristite mnoge softverske alate za upravljanje i rangiranje marketinških programa, ne zaboravite da se osvrnete unazad.
Pored alata i stare – dobre, oprobane metode, mogu da umanje uobičajene zamke uticajnog marketinga. Konsultovali smo šest uticajnih stručnjaka u ovoj oblasti oko toga koje su po njihovom mišljenju najbolje tehnike, a njihove preporuke leže u prošlosti.
Hajde malo da istražimo te tehnike…
Uticaj putem influensera
Predsednik kompanije The Katadhin, Džon Endruz kaže:
Kada smo počinjali Collective Bias (firma koja se bavi uticajnim marketingom za kupce), imali smo opšte pravilo – neko u našem timu je morao lično da poznaje influensere sa kojima smo radili. Ovo je postajalo sve veći izazov kako smo rasli, ali obično smo angažovali naše influensere da upravljaju našim programima i odnosima sa uticajnim ličnostima. Ovaj pristup smo nazvali uticajem influensera.
Najzanimljivije je to što smo bili svesni procesa uticaja i praktično trenutne povratne informacije, kada naš poslovni pristup ili poruke nisu bili povezani sa njihovim ciljevima. Takođe smo implementirali model podizanja ruku gde su influenseri birali programe koji im odgovaraju. Poznavali su svoju publiku bolje nego bilo koja baza podataka. Nakon toga, analitika se zatim sama izgradila dok smo merili uticaj od kampanje do kampanje i usput beležili metriku publike. Vremenom smo shvatili koliko je bitno koje grupe uticajnih ljudi su najbolje za bilo koju kampanju.
Pitajte zaposlene – šta je njihov izbor?
Džastin Levi, direktor društvenog marketinga i marketinga uticaja u kompaniji Demandbase kaže da je jedan od najboljih resursa za uticajni marketing (influenserski) je da pitate svoje zaposlene gde pronalaze ono što je vredno. Kada se identifikacija nekoga kao influensera često zasniva na sličnim kriterijumima, kao što su broj pratilaca, tema, lokacija itd., učenje od vaših zaposlenih je još važnije.
Osim toga, radimo na kampanji usredsređenoj na ljude koji se bave prodajom (vođe prodaje, rukovodioci naloga, predstavnici za razvoj prodaje, same prodavce…). Osim sa influenserima sa kojima već sarađujemo i sa onima koji tek počinju da rade taj posao, sastajem se sa članovima našeg prodajnog tima da saznam koga prate i koje zajednice smatraju vrednim pažnje. Takođe je važno fokusirati se na onlajn zajednice u kojima se odvijaju specifični razgovori kao i ko vodi te razgovore vodi.
Fokusirajte se na publiku
-Interesantno je da ja zapravo ne volim model „marketinškog uticaja“ niti većinu alata za sticanje uticaja iz dva razloga:
-Prvi razlog je što tradicionalne influensere retko prate zbog preporuka za određene proizvode i retko im ljudi veruju. Ako ste ogroman potrošački brend koji vapi za pukim “impresijama“, tada influenseri mogu dobro da obave posao, ali ako je vaš cilj uska grupa ljudi, onda influenseri neće imati uticaja, rekao je Rend Fiškin, osnivač firme SparkToro i dodao da je drugi razlog zato što skoro svaki marketinški alat za “uticajni marketing“ rangira rezultate na osnovu broja pratilaca i na osnovu oblasti na kojoj je fokus influensera. U svakom slučaju, to nije ono čime brendovi treba da bave.
Umesto toga, treba da se usredsredite na to da li su publika kojoj se influenser obraća ili njegove objave relevantne za vašu poslovnu temu. Da li su ovi pratioci zaista ljudi do kojih želite da doprete, i na kraju, da li oni veruju izvoru koji će im dati informacije o ovoj temi? Zbog toga bih radije voleo da budem predstavljen u malom biltenu posredstvom imejla koji doseže moju ciljnu publiku nego da budem viralan na TikTok-u ili Instagramu sa veoma praćenog, ali irelevantnog naloga.
Razgovarajte
Džoana Vos, osnivač kopmanije Johannavoss.com smatra da je najbolji uticajni marketinški alat za postizanje odličnih rezultata komunikacija. Srećom, to je nešto što nam je svima dostupno.
-Kada je influenser u partnerstvu sa brendom ili marketinškom agencijom koja radi kampanju, razumevanje ciljeva kampanje je veoma važno iz razloga što influenser može najbolje da razume na koje načine će postići određeni cilj – kaže Vos.
Ona je napomenula da ciljevi kampanje mogu biti preuzimanje aplikacija ili registracija novih korisnika. Za influensere koji se pretežno bave edukacijama i predstavljanjem brenda a manje konverzijom, u njihovom je najboljem interesu da se bave samo određenim projektom umesto da se obavezuju i ne ispune očekivanja jer to ostavlja svima loš ukus u ustima.
Nasuprot tome, ako je influenser odličan u konverziji i zna da je njihova dobitna kombinacija za postizanje toga kroz pripovedanje priča putem Instagrama ili linkova na koje treba da kliknu, oni treba da se drže tog kursa je će na taj način uspešno obaviti posao.
Budite drugačiji
Hilari Tompson, vođa digitalnog tima za odnose sa javnošću u kompaniji Portent kaže da oslanjanje na jedan alat za postizanje uspeha u uticajnom marketingu nije najbolje rešenje. Ona je dodala da je ključ uspeha u izgradnji odnosa, a to se lako može uraditi bez komplikovanih i skupih alata.
E-pošta i Zoom su bile naše omiljene platforme za izgradnju odnosa i uspostavljanje poverenja. No, ništa nije bolje od razgovora licem u lice.
Autentičnost je ključ za uspešna partnerstva sa uticajnim ljudima, a kada influenser ima priliku da vas upozna, razmeni ideje sa vama, razgovara o proizvodu ili brendu i dobije povratne informacije o njihovim integracijama, tada se ostvari veza i izgradi poverenje. Autentičnost i angažovanje u oglašavanju su nezamenljivi.
Snimajte podkastove
-Najbolji uticajni marketinški alat za postizanje snažnih zajedničkih rezultata dolazi od podcastinga. Ovo može biti ili kroz ulogu voditelja podkasta sa gostima ili kroz gostovanja na podkastovima drugih ljudi. Gde još možete provesti 30 minuta sa nekim kome je jedini zadatak da razgovarate? – kaže Trevor Oldham osnivač firme Podcasting You.
On dodaje da su iz ovakvih razgovora izgrađene najneverovatnije saradnje.
-Ako nemate svoj podkast ili ne gostujete na podkastima drugih ljudi, nedostaje vam zlatni rudnik kada govorimo o saradnji – zaključio je Oldham.
Obavezno primenite “old school“ uticajne alate
Pravi uticaj ne počiva na alatima. Počinje i završava se mrežom uticajnih ljudi koji vode korisne razgovore unutar vaše odabrane publike.
Neki tehnološki alati su neophodni za rangiranje vaše uticajne marketinške strategije, posebno oko analize procesa, podataka i sadržaja. Nemojte da zaboravite da primenite staromodne„alatke“ u svojoj strategiji uticaja. Cilj uticajnog marketinga je uvek da ostvari i održi kontakt (vezu).
- Tagovi
- Biznis startegije
- Collective Bias
- Damandbase
- Džastin Levi
- Džoana Vos
- Džon Endruz
- e pošta
- Hilari Tompson
- Izgradnja odnosa
- johannavoss.com
- marketing
- Najbolje tehnike
- Podcsting You
- Portent
- Rend Fiškin
- Softverski alati
- SparkToro
- Stručnjaci
- The Katadhin
- TikTok
- Trevor Oldham
- Uticajni marketing
- Za upravljanje i rangiranje marketinških programa
- Zoom