NE OČEKUJTE USPEH PREKO NOĆI Budite bolji od konkurencije sa dobrim, ali i jednostavnim biznis planom koji „radi posao“
Otvaranje novog biznisa ili obnavljanje neuspelog, zahteva sastavljanje plana za postizanje željenih ciljeva. U koliko je reč o postojećem preduzeću neophodno je sakupiti informacije o postignućima koje je firma napravila do tog trenutka, kao neku vrstu preseka.
Za uspešno poslovanje neophodan je biznis plan koji sadrži prikaz stanja određenog preduzeća i osnovne elemente vezane za određeni projekat koji to preduzeće želi da realizuje. Biznis plan predstavlja i početni dokument koji služi za razgovor sa potencijalnim investitorima i finansijerima određenog projekta. Pošto su za realizaciju svakog projekta potrebna određena finansijska sredstva preduzeće kroz biznis plan prikazuje svoje namere potencijalnim finansijskim investitorima, sa namerom da ih privuku da uđu u realizaciju tog projekta.
Ulaženje u praksu izrade biznis plana često se radi iz nekoliko razloga. Kada krećete od starta, bilo da pravite firmu ili novi proizvod neophodno je naraviti plan kako bi to bila vaša vodilja do samog cilja. Vrlo često dolazi do izrade plana nakon lošeg poslovanja neke firme, kako bi se izvršila neophodna reorganizacija, jako je bitno sakupi sve neohodne infomacije na jednom mestu.
Novi proizvod
Znamo da je inovativnost u svakoj profesiji najbitnija stavka, tako je stvaranje novog proizvoda jako iscrpljujuće.
Nakon što izaberete namenu svog proizvoda i detaljno opišete uslugu istog, neophodno je da definišete ciljnu grupu kojoj je taj artikal neophodan. Takođe, morate biti svesni da je vrlo moguće da niste jedini koji ste došli na ideju da osmislite taj model, tako da je potrebno da istražite konkurenciju i koji je to razlog zašto bi kupac želeo baš vaš proizvod.
Finansije
Bez obzira da li se radi o postojećem preduzeću ili se radi o preduzeću koje je u procesu osnivanja, biznis plan treba da pruži odgovore na nekoliko pitanja vezanih za preduzeće i nameravani poslovni poduhvat.
Svakako, kada utvrdite vrstu proizvoda neophodno je da istražite alat, tehnologiju koja vam je neophodna da bi došli do finalnog, željenog prizvoda. Sama realizacija uglavnom zahteva najviše novca, to je zapravno početni kapital koji morate da unesete u plan i detaljno definišete koliko ćete utrošiti na realizaciju projekta, jer do zarade dolazite vremenom. Ništa preko noći.
Sa detaljnim opisom troškova, kako za mašine tako i za materijale i sirovine, lakše bi privukli potencijalne investitore kako bi ste došli do nešto više gotovine koja će pokriti vaše troškove.
Marketing
Kada dođete do željenog proizvoda, nakon izabrane publike, najbitnije je da izaberete pravi način da predstavite svoj proizvod. Takođe, u skladu sa svojom ciljno grupom, znaćete kojoj promociji ćete se okrenuti, ako su to penzioneri sigurno će vaš oglas biti u novinama, dok za nešto mlađu populaciju to će biti društvene mreže.