MENADŽERI DRŽE KLJUČ Ovo su tri veštine neophodne za uspeh u poslu
Posle dve godine rada od kuće, hibridnog rada, vraćanja u kancelariju, nošenja maski u kancelariji, trenda „pljuštale su ostavke – masovno su se napuštali poslovi“, zaposleni konačno traže malo pažnje. Izgradnja dugoročne veze traje duže od pandemije i zahtevna je. Zaposleni žele da se osećaju zbrinuto, žele da ostanu povezani i žele fleksibilnost da bi se osećali udobno – a menadžeri drže ključ.
Menadžeri su temelj uspeha na svim nivoima organizacije u teškim vremenima. Tokom ove pandemije, morali su da bacaju konopce za spasavanje mnogim članovima svog tima – jer su se suočili sa sličnim situacijama u sopstvenim životima. Najbolji od njih su sami heroji.
Kompanije su uložile više napora da pomognu menadžerima da upravljaju na daljinu. I uložili su mnogo resursa i vremena da pomognu zaposlenima da nauče potpuno nova pravila u vezi sa bolovanjem, vakcinacijom, Zoom bontonom, upravljanjem zadacima i mnogim drugim izazovima.
Ipak, stvarnu energiju treba uložiti da bi se izgradile veštine zaposlenih u ova tri polja: briga, povezanost i prilagodljivost.
Briga
Zaposleni (iskreno, svi mi) žele da osete da smo važni, da smo cenjeni kao pojedinci, a ne samo zbog posla koji obavljamo. Kultura brige na radnom mestu može se pokazati na mnogo načina, ali jednostavna ljudska ljubaznost i empatija imaju prednost. Zauzvrat, istinski brižno okruženje može dovesti do višeg nivoa morala, produktivnosti, inovacija i zadržavanja.
Povezanost
Važan je odnos na poslu. Ljudi koji se osećaju povezanim su kooperativniji, spremniji da dele znanje i generalno efikasniji. Osim toga, većina ljudi želi da se oseća delom nečeg većeg. Žele da vide gde se uklapaju u širu sliku i kako njihov rad doprinosi. Menadžeri mogu izgraditi ovaj osećaj povezanosti kada:
Pokažite zaposlenima širu sliku. Uverite se da zaposleni razumeju viziju i misiju vašeg tima i cele organizacije. Zatim povucite pravu liniju do posla koji rade svaki dan. Zaposleni će bolje razumeti ciljeve i klijente, nesumnjivo će deliti ideje kako da im pruže bolju uslugu.
Dajte im vremena da se povežu sa drugima. Zaposleni ne moraju da budu vrhunski ekstroverti da bi pronašli vrednost u povezivanju sa kolegama. Stvorite mogućnosti za lično ili onlajn umrežavanje i podstaknite neformalnu komunikaciju na društvenim sajtovima kao što je MS Teams.Otvoren pristup liderima. Pronađite način da upoznate upravljačka tela vaše organizacije sa doprinosima vaših zaposlenih i da vaši zaposleni uspostave veze sa najvišim nivoima upravljanja. Povremeno pozivajte vođe na sastanke timova da čuju nove ideje. Pomaže zaposlenima da vide da su ljudi na lestvici otvoreni za slušanje.
Prilagodljivost
Ako nas je pandemija nečemu naučila, onda je to da postoje potpuno novi faktori van naše kontrole. Svi smo morali da radimo stvari drugačije. Trudili smo se da radimo na novim mestima i da komuniciramo na potpuno nove načine. Ako nije uspelo, pokušali smo ponovo. Davanje zaposlenima istog osećaja fleksibilnosti može doneti sjajne stvari:
Dozvolite zaposlenima da se prilagode. Pokažite zaposlenima kako su procedure i politike kompanije zaštitni faktori od spoljnih neprijatelja – i dajte im slobodu da sami naprave svoja prilagođavanja u prostoru. Dok će zaposleni ceniti osećaj nezavisnosti, vrlo brzo ćete videti da li je produktivnost ostala zadovoljavajuća.
Napravite kreativnu organizaciju. Omogućite zaposlenima prilagodljivost da se brinu o porodici i sebi. Oni i dalje mogu da zadovolje profesionalne potrebe dok se brinu o svojim.
Dajte im izbor. Pomozite zaposlenima da stvore radno okruženje koje im je potrebno dajući im izbor kancelarijske opreme, prostora i lokacije. Izbor možda ne ispunjava sve uslove, ali zaposleni mogu biti veoma zahvalni ako im se dozvoli da izbegnu ograničenja.
Briga, povezanost i prilagodljivost mogu stajati rame uz rame kao motivatori zaposlenih, ali svaki zahteva određene veštine da bi se ovladao. Obuka u svakoj od ovih disciplina je široko dostupna, ali u svetu punom suprotstavljenih prioriteta, uživanje u iskustvu učenja u obliku vršnjačkog mentorstva pod vođstvom lidera ili krugova vršnjačkog koučinga pružiće najveću vrednost za uloženo. Ovi moćni alati pomažu menadžerima da rešavaju izazove u realnom vremenu i dele ideje. Oni takođe pomažu u uspostavljanju odnosa koji će se dugoročno smatrati neprocenjivim.
Naučivši da kombinuju empatiju sa transparentnošću, saradnju sa poniznošću i kreativnost uz malo kršenja pravila, menadžeri će izgraditi angažovanije timove koji su fokusirani na budućnost i manje je verovatno da će tražiti prilike negde drugde.