KAKO BITI DOBAR PRODAVAC? Evo nekoliko saveta da budete uspešni u svom poslu
Postoji razlika između prodaje proizvoda i korišćenja prodajnog pristupa. Potrebne su vam određene veštine tehnike u koliko želite da steknete poverenje vašeg klijenta.
Da li prilazite klijentu da prodate proizvod ili ga savetujete kako da dođe do rešenja svog problema?
Nije dovoljno da naučite sve specifikacije i funkcije određenog proizvoda, ili da se trudite da imitirate vašeg kolegu koji je sjajan prodavac. Neophodno je da dobro poznajete svoj proizvod ali i kupca koji vam se obrati u tom trenutku. Evo nekoliko načina da budete uspešni u konsultativnoj prodaji.
Budite radoznali
Potrebno je da budete zainteresovani za oblast u kojoj radite i da svakim danom budete spremni da istražujete. Bićete u toku sa svojom industriujom tako što ćete svakodnevno čitati vesti, imaćete inovativne ideje i rešenja za vaše klijente. Svakako jedan od prednosti je da budete empatični kako bi razumeli problem vašeg klijenta i to će vas podstaći da potražite pravo rešenje.
Svakako, da je radoznalost deo našeg karaktera i da ne može da se nauči. Vremenom u koliko budemo podsticali sebe na istraživanje činjenica koje ne znamo o svojoj industriji, preći će nam u životnu naviku.
Kontrolišite tok razgovora
Pre nego što uđete u razgovor sa vašim klijentom potrebno je da sebi postavite cilj i kako ćete doći do njega, kojom strukturom. Takođe, tokom razgovora bitno je da se vodite pitanjima kako doći do rešenja određenog problema. Isto tako, u koliko vidite da skrećete sa teme, postavite sebi pitanje koje će vas vratiti na tok razgovora kako bi ste pomogli klijentu.
Pažljivo slušajte
Nije dovoljo da postavite pitanje, čak i ako je dobro smišljeno, neophodno je da saslušate vašeg klijenta. Ovo je jedna od logičnih stvari, ali često naše misli odu na drugu stranu. Nakon što ste saslušali vašeg klijenta bitno je da sumirate i razumete suštinu.
Upoznajte svoj produkt
Istraživanja su pokazala da čak 44 odsto kupaca ne razume svoj proizvod ili uslugu koju dobija. Ukoliko niste sigurni da dovoljno poznajete usluge koje nudite, najbolje što možete da uradite za svoje kupce je da obnovite informacije koje ste zaboravili.
Budite sigurni u sebe
Često kažemo mušterija je uvek u pravu, ali to ne mora uvek da bude slučaj. Klijent nekada ne razume srž problema ili ga ne gleda iz pravog ugla jer traži rešenje, a često nije razumeo koren tog problema. Naravno to ne znači da budete nepoverljivi prema svom klijentu nego da nađete balans između poverenja i samopouzdanja. Potrebno je da budete dosledni u rešavanju problema vašeg klijenta, nekada i dokazati da on nije u pravu i da ste vi tu da mu pomognete.
Potudite se da ovi pristupi budu deo vašeg svakodnevnog poslovanja i da naučite da postavite pravo pitanje.