BEZ UČENJA NEMA NAPRETKA 7 važnih razloga zašto lideri moraju konstantno da se usavršavaju
Biti menadžer je nešto čemu mnogi od nas streme godinama. Bilo da imate san da pokrenete sopstveni biznis, vodite mali tim do uspeha ili postanete glavni izvršni direktor ogromne multinacionalne kompanije, postati menadžer, izvršni direktor, preduzetnik ili neki drugi oblik lidera je nešto na čemu treba raditi. Na taj način daje se šansa za zaradu više novca, da se stekne poštovanje i uvek ćete imati prednost ako tražite novo zaposlenje ili buduće prilike.
Neki menadžeri greše misleći da znaju sve. Oni su glavni u svojoj igri, na njima je veliki posao i oni su zaduženi da sve obave. Zbog toga, neki od njih se odluče da prestanu sa učenjem novih veština. Prestaju tražiti načine da se poboljšaju i dok možda investiraju vreme i novac trenirajući osoblje, njihov trening staje. Takvi menadžeri su retko uspešni. Teško zadržavaju svoju poziciju i konstantno se bore se da motivišu članove tima ili steknu poštovanje u širim poslovnim krugovima zbog čega stagniraju u poslu, piše sajt Menadžer.
Najčešće su najuspješniji menadžeri oni koji nastavljaju učiti i koji čitaju i traže nove prilike za znanjem. Razloza za nastavak učenja čak i kada se dostigne određena pozicija ima mnogo, a ne samo opstanak na poziciji.
Biznis se razvija brže nego ikad
Biznis se razvija brže nego u bilo kom drugom vremenskom periodu. Život se menja brže nego što možemo zamisliti i dovoljno je pogledati tehnologiju u svom domu ili čak u džepu, kako bi videli koliko brzo tehnologija napreduje. Pre dvadeset godina, nismo mogli ni zamisliti nešto od tehnologije na šta se danas oslanjamo i takva unapređenja izgleda da će biti sve brža.
Biznis se razvija sa ovakvim kretanjem. Kompanije i industrije koje uspevaju danas, nisu po svaku cenu one za koje smo očekivali da im dobro ide pre deset godina. Neki sektori koji rastu danas, nisu ni postojali pre deceniju. Svet se kreće takvom brzinom, da bi bilo opasno za bilo kog menadžera da odmara. Možda poznajete biznis u potpunosti danas, ali to sigurno ne znači da hoćete i sutra.
Ostati na vrhu
Možda ste na fakultetu bili najbolji u svojoj klasi. Možda ste ušli u biznis sa samopouzdanjem da ste najbolji u gsvojoj profesiji. Možda ste brzo prošli kroz hijerahiju, postavši menadžer neke kompanije. Međutim, brza unapređenja u skoro svakom sektoru znače da ako odmaramo, nećemo ostati dugo na vrhu. Ubrzo, novi diplomci koji dolaze u vašu kompaniju da rade, imaće znanje koje vi nemate. Nastavite čitati i nikada se nećete naći u poziciji da znate manje nego početnici.
Bitno je ostati zainteresovan
Tako je lako izgubiti interesovanje za stvari koje radimo svakodnevno jer tokom nekog vremena one postanu dosadne. Posao postaje samo posao, a bilo kakva strast što ste u početku osećali počinje da iščezava. Kada se to desi, biznis pati. Ako menadžer nije strastven ili čak zainteresovan za posao, ne može se očekivati od tima da imaju entuzijazam što će se vrlo brzo pokazati.
Čitanje i učenje zaustavlja ovaj nedostatak interesovanja. Učenje novih stvari može ponovo probuditi interesovanje i održavati plamen strasti. To znači da ćete verovatno dati više sebe kompaniji, gurajući je napred i uživajući u poslu.
Postati sjajan uzor
Često se prave greške kada je tim loše treniran, ili kada se zaboravi na obuku zaposlenih. Ako želite da zaposleni nastave učiti i ostanu zainteresovani, morate postaviti pravi primer. Ako vide da uvek čitate, da ste voljni učiti i probati nove stvari, oni će verovatno uraditi isto i porašće njihovo poštovanje prema vama.
Poboljšanje strodnih veština
Biznis nije samo razumevanje industrije i alata koji se koriste. Mnoštvo je prenosivih veština koje mogu poboljšati poslovanje. Čitanje vam daje šansu saznati nove stvari za koje ne biste saznali preko svojih saradnika i poslovnih prijatelja.
Drži um aktivnim
Ukoliko ne učite, um stagnira. To nije loše samo za posao, već može biti loše i za zdravlje. Držite se čitanja da biste održali um aktivnim i spremnim za sve moguće intelektualne izazove.
Učenje je dobro za biznis
Možda najosnovniji i očigledan razlog je da bi menadžeri trebali čitati za dobro poslovanja. Ukoliko učite i rastete, i posao će rasti zajedno sa vama.