BUDITE PRVI NA GUGLU – 5 SEO trendova koje treba znati u 2022. godini
Pitate se šta je uopšte SEO?! Ukratko, to je optimizacija internet pretraživača koja vam služi kako biste privukli što više potrošača na vaše onlajn platforme. SEO se stalno razvija, a praćenje najnovijih ažuriranja može biti izazov. Uspeti u svetu biznisa 2022. možda neće biti najveći poslovni zalogaj za vas, ali neće biti ni mačji kašalj. Konkurencija je velika. Mnogi prodaju iste proizvode, nude iste usluge i nije teško razumeti zašto se preduzetnici širom sveta stalno bore sa svojim poslovnim takmacima i uvek traže način da budu najbolji na svom tržištu. Jedan od načina da se to ostvari jeste da se fokusirate na svoju SEO strategiju i pronalaženje najefikasnijih ideja koje bi mogle da unaprede vaše poslove ove godine. U slučaju da je ovo ono što vas zanima, evo nekoliko trendova koje bi vam mogli pomoći.
VEŠTAČKA INTELIGENCIJA (AI)
Veštačka inteligencija je širokoprimenjiva oblast informacionih nauka koja se bavi izgradnjom pametnih mašina, sposobnih da obavljaju zadatke umesto čoveka. Primeri AI u praksi koje poznajemo su: Siri, Alexa i drugi pametni asistenti, automobili koji se sami voze, robo-savetnici, konverzacijski botovi, filteri za neželjenu e-poštu, Netfliksove preporuke. Veštačka inteligencija (AI) menja način na koji ljudi komuniciraju sa internet sadržajem. Google-ov AI algoritam je posebno vredan pažnje. Predstavljen pre nekoliko godina, algoritam – nazvan RankBrain – igra važnu ulogu u Google-ovim faktorima rangiranja za rezultate stranica sa rezultatima pretraživača (SERP).
KVALITET TEKSTOVA
Google je podvlači da je kvalitet sadržaja ključan za uspeh rangiranja. Pozovite se na EAT princip: stručnost, autoritativnost i pouzdanost. Ovi faktori pomažu da se utvrdi da li veb stranica ima koristan kvalitetan sadržaj. Ovaj princip je posebno relevantan u poslovnim nišama koje potpadaju pod oznaku „vaš novac, vaš život“ (IMIL), kao što su zdravstvena zaštita i finansije.
Postoji nekoliko načina na koje možete osigurati kvalitetan sadržaj. Prvo, osmislite ličnosti kupaca, koje će vam omogućiti da razumete kakvu vrstu sadržaja vaši klijenti cene. Drugo, sprovedite istraživanje namere pretraživanja, koje vam pomaže da nacrtate put potrošača. Treće, koristite ove informacije da biste kreirali sadržaje koji odgovaraju formatu koji preferiraju vaši korisnici.
DUGAČKI TEKSTOVI
Nekada su se vodeći ljudi SEO industrije vodili pravilom da članci treba da budu kratki i efikasni, te da će tako privući najviše čitalaca. Iako je to slučaj i danas, svedoci smo blagog pomeranja ka dužim člancima koji ljudima pružaju više detalja i daju im više podataka od kraćih. Sadržaj dugog formata ima nekoliko važnih prednosti, od poboljšanja samog SEO rejtinga do toga da vaš tekst bude relevantniji.
KLJUČNE REČI
Reči i fraze su osnova uspešnog sadržaja na internetu. Njihova osnovna funkcija je da se što više približite ciljnoj publici kako biste im prikazali objave koje baš njih interesuju. Primarne ključne reči nekada su bile zakon, sada znamo da su i sekundarne ključne reči jednako važne. Semantička pretraga i optimizacija namere će dobiti dalje na značaju u budućnosti. Google više ne gleda samo u nizove reči. Analizira kontekst upita i pokušava da uoči nameru pretraživanja korisnika, što znači da što su relevantnije informacije pružene, putem logički povezanih primarnih i sekundarnih ključnih reči to će rezultat vaše pretrage biti uspešniji. Kreirajte tekstove tako da vam daju odgovore koje bi vaša interesna grupa postavila. I nikako ne pišite za botove, već za prave ljude.
OPTIMIZACIJA VIZUELNIH SADRŽAJA
Puko gledanja slika na internetu je davna prošlost. Vizuelna pretraga je izuzetno napredovala. U budućnosti će se slike koristiti za kupovinu proizvoda, dobijanje informacija i sl. Gugl je dugo držao pravilnog obeležavanja i optimizaciji slika, pa je razumno da je to deo njihovog plana dugoročno. Ako vaše slike nisu optimizovane, pobrinite se za to odmah. Držite se visokokvalitetne i odgovarajućeg slike. Obavezno prilagodite naziv datoteke, označavajući datoteku fotografije tako da se odnosi na sadržaj, na odgovarajućoj stranici. Koristite alt oznake koje popisivači koriste za klasifikaciju slika. Nikako ne zaboravite da dodate slike na mapu sajta, gde ih je najlakše pretraživati!