UVEK SU KORAK ISPRED Električni autobusi su već prošlost – oni imaju potpuno novo rešenje
Bečko preduzeće za javni prevoz „Viener Linien“ naručilo je deset minibuseva italijanskog proizvođača „Rampini“, koji će od sredine 2025. godine saobraćati u centru austrijske metropole. Ono što ih čini posebnim je to što će se pokretati strujom i vodonikom. Novi autobusi će zameniti autobuse koji trenutno saobraćaju isključivo na struju na linijama 2A i 3A.
Minibus „Rampini Hidron“ pokreće električni motor koji prima energiju iz vodonične gorivne ćelije koja neprekidno puni bateriju tokom vožnje. Infrastruktura za punjenje postojećih električnih autobusa više neće biti potrebna i biće demontirana. Vozni park, koji je ranije brojao dvanaest autobusa, biće smanjen na deset jer autobusi više neće morati da staju tokom dana radi naplate.
Bečka kompanija „Viener Linien“ uložila je oko 12 miliona evra u nove minibuseve. Kako je istakao Peter Hanke, član bečke vlade zadužen za finansije i privredu i za gradski koncern „Viener Stadtverke“, u čijem sastavu je i preduzeće za javni prevoz, novi autobusi pokazuju koliko je Beč dosledan u prelasku na klimatski prihvatljivu vožnju. Prvi je u Evropi po dekarbonizaciji javnog gradskog prevoza.
Klimatizovani autobusi će se puniti u sopstvenoj punionici vodonika u Erdbergu u 3. gradskoj četvrti Landštrase, koju su izgradili Vien Energie i bečka kompanija za distribuciju električne energije Viener Netze. Benzinska stanica je počela sa radom u aprilu 2024. godine. Novi autobusi na vodonik nisu prvi koje je Viener Linien naručio: od 2025. očekuje se da će deset autobusa na vodonik portugalskog proizvođača CaetanoBus saobraćati na liniji 39A, koja saobraća između gradskih četvrti Hajligenštat i Sievering, piše tportal.hr.
Autobus „Rampini Hidron“ dugačak je osam metara i može da preveze 42 putnika (13 sedećih, 28 stojećih sedišta, jedno kombinovano sedište). Pokreće ga elektromotor od 230 kV koji se napaja baterijom od 170 kVh. Goriva ćelija generiše novu električnu energiju tokom vožnje tako da autobusi mogu da rade ceo dan. Prema podacima kompanije „Viener Linien“, domet autobusa je najmanje 250 kilometara.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.