Rat Amazona i Netfliksa oko oglašivača
Netfliks naplaćuje manje za reklame i prihvata nove ponude kao što je plasman proizvoda, prema kupcima oglasa, jer kompanija za striming želi da nastavi da širi svoje reklamno poslovanje koje se suočava sa sve većom konkurencijom, objavio je Vol Strit Žurnal.
Tržište striming oglasa je narušeno ranije ove godine kada je Amazon konvertovao celu svoju pretplatničku bazu Prajm Video u novu verziju koja podržava oglase, dajući korisnicima priliku da se vrate na striming bez oglasa za dodatnih 2,99 dolara mesečno.
Velika baza pretplatnika Prajm Videa koji podržava oglase znači da ima značajnu količinu oglasnog inventara koji utiče na pregovore Netfliksa, Jutjuba, TV mreža i drugih strimera sa oglašivačima dok se obavezuju da će kupovati milijarde dolara u komercijalnom vremenu za naredne TV sezone – proces poznat kao „unapred“.
Kompanija za e-trgovinu snižava cene oglasa za sve, kažu analitičari i kupci oglasa.
– Ranije ove godine, kit po imenu Amazon Prajm Video uveden je u ribnjak za crv – napisao je medijski analitičar Majkl Nejtanson u izveštaju za investitore u sredu, pozivajući se na povezanu televiziju. – Skoro šest meseci kasnije, počinjemo da vidimo uticaj ovog poremećaja.
Netfliks traži od nekih brendova da plate otprilike 29 do 35 dolara da bi dosegli 1.000 gledalaca, prema oglašivačima i kupcima oglasa, što je značajno smanjenje sa 39 na 45 dolara koje je nekim oglašivačima naplaćivalo prošlog leta. Netfliksove snižene cene oglasa bliže su onome što Prajm Video želi da naplati, prema kupcima oglasa, koji vrše pritisak na Prajm za još niže cene.
Pregovori su u toku, a cene bi mogle da se promene, kažu kupci oglasa. Oglašivači plaćaju različite cene u zavisnosti od vrste reklama koje kupuju i koliko vremena za oglašavanje kupuju. Tokom svojih početnih pregovora, Netfliks nudi veće pakete oglasa sa premium cenama koji uključuju oglašivače koji integrišu svoje proizvode i usluge u određene programe, rekli su neki od oglašivača. Ti programi uključuju predstojeću dramsku seriju o svetu jahanja bikova sa Timom Mekgrouom, rekao je jedan od njih.
Netfliks takođe nudi veća sponzorstva događaja uživo i ličnih događaja povezanih sa nekim od njegovih programa, rekli su.
Brendovi su dugo slinili na mogućnost integracije svojih proizvoda i usluga u programe koji rade na Netfliksu. Od svog početka, Netfliks je uradio malo plaćene integracije proizvoda.
Direktori oglašavanja kažu da je oglašavanje još efikasnije kada gledaoci vide proizvod u okviru emisije, a zatim vide oglas za taj proizvod ubrzo nakon toga.
Iako Amazon ne otkriva brojeve pretplatnika, navodi se da nivo Prajm Videa podržanog oglasima ima prosečan doseg od 115 miliona mesečno gledalaca u SAD. Nasuprot tome, Netfliks je rekao oglašivačima na svojoj prezentaciji sa zvezdama prošlog meseca u Njujorku da njegov nivo oglasa dostiže 40 miliona globalno aktivnih korisnika mesečno – značajan skok u odnosu na 23 miliona korisnika koje je kompanija objavila u januaru.
– Amazon pravi ubistvenu aplikaciju na mnogo načina – rekao je Džon Terana, direktor za medije u reklamnoj firmi VainerMedia. Ima „premium sadržaj, sportove uživo, ogroman obim“, a oglašivači mogu da ciljaju oglase na svoje kupce i često mogu da vide da li je gledalac kupio proizvod na platformi, dodao je on.
Iako Amazon ima dosta dometa, kupci reklama kažu da je Netfliksov program privlačan jer je obično popularniji i često stvara više buke na tržištu. Prema Nilsenu, Netfliks je dosledno druga najgledanija opcija za striming iza Jutjuba.
Netfliksov predlog za pripejd oglase dolazi u neprikladnom trenutku, prenosi SEEbiz.
Nekoliko reklamnih holding kompanija, koje godišnje troše milijarde dolara na oglašavanje na raznim medijskim plejerima u ime svojih klijenata za oglašavanje, trenutno se takmiče da osvoje Amazonov unosan nalog za kupovinu reklama. Kao deo tog takmičenja, mnoge agencije bi mogle da obećaju da će se obavezati da će kupiti značajnu količinu reklamnog vremena od Amazona u ime svojih klijenata kako bi im zavoleli uslugu tokom prezentacije, prema kupcima oglasa.
– U ovakvim recenzijama uvek postoji očekivanje da će agencije kreirati pristup „najpovoljnije nacije“ za svoje potencijalne medijske klijente – rekao je Greg Pol, suosnivač R3, konsultantske firme koja pomaže u povezivanju oglašivača sa agencijama.
Amazon je jedan od najvećih oglašivača na svetu. 20,3 milijarde dolara potrošeno je na oglašavanje i druge promotivne troškove prošle godine, navodi se u godišnjem izveštaju kompanije.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.