POKRILI GUBITKE Britanski proizvođač prijavio veći prihod zbog korigovanih cena – usled poskupljenja energije i sirovina
Britanski proizvođač robe široke potrošnje Unilever je u četvrtak preliminarno prijavio veći prihod u prvom kvartalu zahvaljujući višim cenama koje su pokrile uvećanje troškova energije i sirovina.
Njegov promet u prva tri meseca ove godine povećan je za 11,8 odsto, na 13,8 milijardi evra.
Isključujući uticaj valutnog kursa, porasla je za 7,3 odsto.
Kompanija je podigla cene za 8,3 odsto, ali je prodaja opala za jedan odsto. U prvom kvartalu prošle godine prodaja je porasla 4,7 odsto, a cene 1,0 odsto.
Proizvođači širom sveta podižu cene
Proizvođači širom sveta podižu cene kako bi nadoknadili veće troškove energije, sirovina, rada i transporta, koji su porasli od pandemijske krize, a rast je dodatno podstakao sukob u Ukrajini.
Unilever je teško pogođen rastućim cenama sojinog ulja, žitarica i drugih poljoprivrednih sirovina koje koristi u širokom spektru proizvoda, od Hellmann kečapa do Knorr kockica za supu.
Istovremeno, kompanija se više oslanja na tržišta u nastajanju, gde troškovi sirovina i energije najviše rastu.
Tako su najviše podigli cene u Latinskoj Americi, za 16,4 odsto. Sledi Severna Amerika sa poskupljenjem od 8,5 odsto. U Evropi su podigli 5,4 odsto.
Upozorili su da će ih verovatno povećati u narednom periodu, s obzirom na povećanu procenu troškova u drugoj polovini godine, od 1,2 milijarde evra, na 2,7 milijardi evra, zbog rata u Ukrajini i ubrzanog rasta cena sirovina koji je rat podstakao.