Ni jedan brend nije siguran – „Ako ne donose novac, ugasićemo ih“
Stelantis je ovo prezenzovao kao svojevrsno upozorenje za brendove gubitaše, navodi Rojters.
Podsetimo, Stelantis nastao 2021. spajanjem italijansko-američkog proizvođača automobila Fiat Krajsler i francuskog PSA te sada drži 14 brendova, uključujući Maserati, Fiat, Pežo, Citroen, Opel, Alfa Romeo, DS i Džip.
Brendovi koji ne zarađuju
– Ako ne donose novac, ugasićemo ih – rekao je Karlos Tavares novinarima nakon što je ovaj četvrti svetski proizvođač automobila u prvom polugodištu ostvario rezultate lošije od očekivanih, zbog čega su njegove deonice pale za više od 10 odsto.
– Ne možemo sebi priuštiti brendove koji ne zarađuju – dodao je.
Grupa sada takođe razmatra kineski Leapmotor kao svoju 15. marku, nakon što su ranije dogovorili široku saradnju.
Stelantis ne objavljuje brojke za pojedinačne marke, osim za Maserati, koji je u prvom polugodištu prijavio 82 miliona evra korigiranog operativnog gubitka, prenosi N1.
Neki analitičari kažu da bi upravo Maserati mogao biti meta prodaje od strane Stelantisa, dok bi druge manje marke mogle biti u opasnosti da budu ugašene s obzirom na njihov marginalni doprinos ukupnoj prodaji grupe.
Stelantisove deonice uvrštene na berzi u Milanu pale su u četvrtak za čak 12.5 odsto, dosegnuvši najniži nivo od avgusta 2023. To dovodi gubitak za dosadašnju godinu na 22 odsto, što ih čini najgorim među glavnim evropskim proizvođačima automobila.
Malo je automobilskih marki ugašeno još otkako je američki General Motors izbacio neprofitabilne marke Saturn i Pontiac u vreme bankrota pod vodstvom američke vlade u svetskoj finansijskoj krizi 2008. godine.
Stelantis planira lansirati 20 novih modela ove godine za koje se nada da će povećati profitabilnost.
Nedavni loši rezultati velikih globalnih proizvođača automobila pojačali su zabrinutost zbog slabljenja prodaje na glavnim tržištima poput SAD-a, dok balansiraju između prelaza na električna vozila i rastuće konkurencije jeftinijih kineskih konkurenata.
Tavares je pak zadovoljan rezultatima u Evropi.
– Smatramo da je posao u Evropi obavljen, no posao nije završen u SAD-u i mi ćemo se sada pobrinuti za to – rekao je.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.
- Tagovi
- Fiat
- pad prodaje
- Stelantis