Ni carine ne mogu da ih zaustave – Očekuje se brzo širenje kineskih električnih automobila
![automobila](https://bizportal.rs/wp-content/uploads/2023/02/shutterstock_2071706741.jpg)
Foto: Shutterstock
Navodi se u novom izveštaju koji je u četvrtak objavila istaknuta konsultantska kuća „AliksPartners“.
Očekuje se da će veći deo rasta, od predviđenih 21 odsto tržišnog udela ove godine, doći izvan Kine. Očekuje se da će prodaja izvan Kine porasti sa 3 miliona ove godine na 9 miliona do 2030. godine, što predstavlja rast sa 3 na 13 odsto tržišnog udela do kraja ove decenije.
Brza ekspanzija kineskih proizvođača automobila predstavlja sve veću zabrinutost za proizvođače automobila i političare širom sveta. Mnogi strahuju da će jeftinija vozila proizvedena u Kini preplaviti tržišta, potkopavajući modele domaće proizvodnje, posebno potpuno električne automobile.
„AliksPartners“ je rekao da očekuje da će kineski brendovi rasti na svim globalnim tržištima. Međutim, kompanija je dodala da očekuje daleko manju ekspanziju u Japanu i Severnoj Americi, uključujući SAD, gde su standardi sigurnosti vozila stroži i najavljena je tarifa od 100 odsto na uvezena kineska EV.
– Kina je novi disruptor u industriji – sposobna je stvoriti vozila koja se moraju imati koja su brža na tržištu, jeftinija za kupovinu, napredna u tehnologiji i dizajnu i efikasnija za izradu – kaže Mark Vekfild, globalni ko-lider automobilske i industrijske praksa u AliksPartners, navodi se u saopštenju.
![carine](https://bizportal.rs/wp-content/uploads/2022/04/car-gdbbd018e3_640.jpg)
U Severnoj Americi se predviđa da će kineske kompanije, odnsono proizvođači automobila ostvariti samo 3 odsto tržišnog udela, uglavnom u Meksiku, gde se očekuje da će jedno od pet vozila biti kineski brend do 2030. U većini drugih velikih regija sveta, „AliksPartners“ izveštava da će udeo kineskih proizvođači automobila eksponencijalno rasti. Ta područja uključuju Centralnu i Južnu Ameriku, jugoistočnu Aziju i Bliski istok i Afriku, prenosi Blic.
Očekuje se da će kineski brendovi u Kini porasti sa 59 na 72 odsto u tržišnom udelu. Proizvođači automobila kao što je „Dženeral Motors“ izgubili su značajnu poziciju u Kini poslednjih godina usred brzog uspona kineske domaće automobilske industrije i kompanija kao što je BYD, Geely i Nio.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.