Kinezi zgazili američku konkurenciju, razlika je u milionima automobila
![automobila](https://bizportal.rs/wp-content/uploads/2024/01/shutterstock_1310044036.jpg)
Foto: Jenson / Shutterstock.com
Kineski brendovi, predvođeni BYD-em, prodali su oko 13,4 miliona novih automobila na tom tržištu dok su američki brendovi stigli do 11,9 miliona kupaca. Ipak, japanski automobilski giganti i dalje dominiraju sa 23,59 miliona prodatih automobila.
– Konstantno visoke cene novih vozila su nepovratno okrenule potrošače ka pristupačnijim kineskim alternativama, ističe Felipe Munoz analitičar iz Jato Dynamics.
Kineski proizvođači raširili su se globalnim tržištem upravo zbog ovako oštre konkurencije na domaćem tržištu zbog kojeg su cene njihovih vozila daleko niže od ostatka sveta.
Kineski brendovi su takođe napravili veliki ulaz na tržišta u nastajanju, gde prema analizi Jato Dynamics-a svaki 5. novi automobil je poreklom iz Kine.
– Preko 17,5 miliona novih vozila je prodato na tržištima u nastajanju u 2023. godini što je više nego totalna prodaja u SAD i Evropi, dodao je Munoz.
Tako je u izveštaju navedeno da kineski proizvođači imaju pozamašan udeo na tržištima Bliskog Istoka, Eurazije i Afrike dok zauzimaju sve veći udeo i u Latinskoj Americi i Jugoistočnoj Aziji. Takođe uporedo udeli rastu i na razvijenim tržištima : Evrope, Australije, Novog Zelanda, Izraela.
Zanimljivo je da prodaja kineskih brendova raste i bez obzira na sve veće tenzije između Istoka i Zapada, visokih kamata i visokih cena novih vozila, ističe Munoz.
Sa postavljanjem većih tarifa na električna vozila iz Kine u EU, SAD pa i u Turskoj, moguće je da će se ovaj trend, ne zaustaviti, ali svakako smanjiti u intenzitetu, napominju iz kompanije koja je sprovela istraživanje. Ranije ove godine carinske tarife su podigle i SAD.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.