BAŠ IM JE KRENULO Čuveni holandski proizvođač piva povećao prodaju – da li će inflacija osujetiti dobre rezultate?
Holandski proizvođač piva Heineken povećao je prodaju u prvom kvartalu ove godine zahvaljujući otvaranju kafića i restorana u Evropi, nakon ublažavanja korona mera, ali je upozorio da bi inflacija mogla da smanji potrošnju piva ove godine. Obim prodaje piva povećan je u periodu od januara do marta za 5,2 odsto u odnosu na isti period prošle godine, saopštio je u sredu drugi najveći proizvođač piva u svetu.
U Evropi je prodaja porasla za 11,5 odsto, podstaknuta stalnim ublažavanjem ograničenja od strane vlada u cilju suzbijanja širenja koronavirusa. Hajnekenova prodaja piva u evropskim barovima i restoranima skoro se utrostručila, pokazuje izveštaj.
U procenama poslovanja tokom cele godine, holandska kompanija je ponovo upozorila da bi inflacija mogla da utiče na potrošnju piva, dodajući povećanu neizvesnost u svetskoj ekonomiji i tržištima roba zbog ruske invazije na Ukrajinu.
Inflatorni pritisci
-Očekujemo da će povećani inflatorni pritisci uticati na raspoloživi prihod domaćinstava i stoga predstavljati rizik za potrošnju piva u drugoj polovini godine, navodi se u saopštenju čuvene holandske pivare, potvrđujući procenu objavljenu u februaru, pre ruske invazije.
Kompanija je u februaru upozorila da bi spirala inflacije mogla da smanji potrošnju piva i da ugrozi njen plan da poveća operativne marže na 17 odsto 2023. godine.
Tada su procenili da će im input troškovi porasti za oko 15 odsto, upozoravajući da je cena ječma za godinu dana udvostručena, vrednost aluminijuma je skočila oko 50 odsto, a troškovi energije i transporta su, takođe, naglo porasli. Kompanija se prošle godine osigurala finansijskim proizvodima od većih troškova, ali je odlazak iz Rusije ubrzao njihov rast i izazvao probleme u nabavci.