BIZNIS KOJI POSTAJE SVE POPULARNIJI U SRBIJI Agencije za čišćenje zatrpane zahtevima – za izlazak na terene potrebno je rezervisati nekoliko dana unapred
Usluge agencija za čišćenje privatnih i poslovnih prostorija u poslednje vreme postale su dosta popularne. Potražnja konstantno raste, ali se istovremeno pojavljuju i novi problemi sa nedostatkom radne snage. Kako postoji sve veći broj zahteva, danas gotovo da u Beogradu nije moguće organizovati sređivanje prostorija uz pomoć agencije bez rezervacije, i to nekoliko dana unapred.
Ivan Sofronijević, vlasnik Pro Sistem agencije za profesionalno čišćenje objekata, sa decenijskim iskustsvom i preko dvadeset zaposlenih, objašnjava u razgovoru za naš portal da su usluge čišćenja sve popularnije kako kod običnih građana, tako i kod poslovnih korisnika.
Tokom korona krize ovakva vrsta usluga je naglo porasla u svetu, pa i kod nas. Ljudi zbog sve većeg značaja higijene često se odlučuju da organizuju profesionalce koji će brzo i efikasno obaviti povereni posao čišćenja prostorija. Rast potražnje za ovim uslugama doneo je željeni profit, ali i neke druge probleme.
– Najveća posledica koju moja firma oseća u ovom trenutku zapravo jeste nedostatak radne snage. Ne mogu da nađem zaposlene koji bi odgovorno radili svoj posao – požalio nam se Sofronijević u razgovoru za naš portal.
Istovremeno dodaje da firma ima toliko posla, da ukoliko zakazujete usluge čišćenja neophodno je da ih pozovete bar dva do tri dana ranije pre željenog termina, kako bi ekipa mogla da organizuje izlazak na teren.
Usluge čišćenja
Čišćenje objekata danas je složen posao. Pristup održavanju i samom sređivanju je istovetan za privatne i poslovne prostorije. Na teren izlazi određeni broj ljudi kako bi najefikasnije odradili posao. Međutim, naplata se razlikuje, zato nemaju precizan cenovnik. Svako mesto je drugačije i neophodan je zaseban pristup u zavisnosti od stanja objekta.
– Kada su stanovi u pitanju visina naplate zavisi od kvadrature i naravno stepena zaprljanja. Recimo, stan od 50 metara kvadratnih naplaćujemo oko 4.500 dinara, izlaze dva radnika na teren (kako bi bili brži i efkasniji), sa obezbeđenim mašinama, hemijom i dodatnom opremom – objasnio je Sofronijević.
Kada su u pitanju veliki poslovni prostori, kao što su prostorije gde su smeštene kancelarije velikih kompanija, tu je situacija nešto drugačija. Najpre se vrši detaljna procena prostora, određuje broj ljudi i obavezno potpisuje ugovor gde je do detalja navedeno šta se pruža od usluga.
– Naši najčešći klijenti jesu ljudi koji imaju poslovne prostore. Malo je zahtevnija procedura, pre samog čišćenja objekta, naš radnik pre zakazanog termina odlazi na procenu terena. Sakupljaju se informacije o stanju i zaprljanju prostora, jer ukoliko je prostor dosta prljav mora da postoji više prelaza date površine, što automatski utiče na cenu da bude viša – pojasnio nam je Sofronijević.
Dodaje i da je u ovom poslu najvažnije da klijent bude zadovoljan. Kako objašnjava Sofronijević, novi angažmani često se dobijaju preko preporuke tako da u takvim tržišnim okolnostima nema mesta za loše i površno obavljeni posao.