OD STAROG GRADA DO „PANČEVCA“ Srbija dobija nešto jedinstveno – najzahtevniji projekat ikada promeniće sliku Beograda
Pored svih autoputeva i koridora koji se grade u Srbiji, kao i novih značajnih građevinskih objekata, prema rečima ministra infrastrukture i građevinarstva Gorana Vesića, Beograd će kroz par godinama dobiti jedinstven park u svetu.
Linijski park prostiraće se na 4,6 kilometara, a onako kako je zamišljen i projektovan predstavljaće pravu urbanu transformaciju na području od Brankovog, pa sve do Pančevačkog mosta, i to sve po uzoru na „High Line“ park u Njujorku.
BEZ FASCIKLI I REDOVA Evo zašto više nema čekanja na šalterima u Srbiji
Preciznije, park će obuhvatati deo teritorija gradskih opština Stari grad i Palilula, tačnije prostor između SC ”Gale Muškatirović”, regulacije reke Save do Beton hale, regulacije Bulevara vojvode Bojovića i Dunavske ulice, regulacije postojeće železničke pruge do Pančevačkog mosta, uključujući komplekse Toplane “Dunav” i Marine “Dorćol”.
Kako su najavili iz gradske vlasti izgradnja bi trebalo da traje oko tri godine, a sam projekat vredi ukupno 55 miliona evra.
Krajem septembra 2021. godine usvojen je Plan detaljne regulacije za Linijski park Beograd, a prvi radovi započeti su početkom prošle godine.
Linijski park predstavlja jedan od najzahtevnijih projekata ikada u srpskoj prestonici, svojom formom stvoriće novi urabani identitet Beograda, a sa planiranih pet kilometara biciklisitčkih staza, sa više od 100.000 kvadratnih metara pešačkih površina biće prava oaza mira za posetioce i rekreativce. Takođe, prema planu ovaj park biće bogat sa 200 hiljada metara kvadratnih zelenih površina, kao i sa 5.000 novih stabala i 500 klupa.
Pored svega navedenog, prostor Linijskog parka biće bogatiji sa brojnim pasarelema, vodenim površinama, atraktivnim urbani mobilijarom, sadržajima u funkciji kulture, sporta i rekreacije, čime će stara industrijska zona dobiti potpuno novi izgled, i na taj način postaće jedna od najaktraktivnih lokacija u gradu.
Prva celina Linijskog parka, stacionirana kod pasarele koja spaja Beton halu i Kalemegdan, ugledala je svetlost dana, i čini je metalno-čelična konstrukcija dužine 75 metara i širine 2,5 metara, sa dva manja kraka koja vode ka parkingu na Beton hali i parku pored stepeništa na tvrđavi.
Konstrukcija je prilagođena osobama s posebnim potrebama, poseduje lift i osvetljena je. Prostor sa druge strane pasarele čini uređeni park sa klupama i fontanom u sredini.
U delu do bastiona Sv. Jakova uređeno je kaskadno šetaliste sa biciklističkom stazom, preostalo je opremanje mobilijarom, a potez bi trebao da poseduje i mobilnu zaštitu od poplava.
U procesu izgradnje šetališta, uklonjena je pruga kod Beton hale, a pri iskopavanju su otkriveni delovi priobalnog bedema, sa bastionima i toparnicama Mračne kapije i Sava kapije. Takođe, potpuno je otkopana i Vodena kapija 1, koja će biti u celosti obnovljena i prezentovana.
Podsetimo, usled radova, isplivalo je pravo areheološko blago – Vodena kapija iz 18. veka, na kojoj su Republički zavod za zaštitu spomenika kulture sproveli arheološka istraživanja na ovoj lokaciji, u saradnji sa beogradskim Arheološkim institutom i JKP “Zelenilo Beograd”.
Takođe, do Kule Nebojše završeni su radovi, a pored planiranog nastavka rečnog šetalista potrebno je revitalizovati bastion Sv. Jakova i pripadajući bedem, kao i mogućnost prezentacije srednjevekovne kule koja se nalazila na njegovom mestu.
Nastavak radova očekuje se na potezu od 25. maja do Pančevačkog mosta, kada se reše sva pravno-imovinska pitanja.
– Kada imate jaku ekonomiju, stabilne finansije i jasne prioritete, ostvarujete velike snove, kao što je Linijski park, koji će povezati nekoliko beogradskih opština i omogućiti 23 hektara novih zelenih površina u gradu, kao i dodatnih 1.000 parking mesta. Dela govore. Zajedno možemo sve – rekao je ministar Mali pre početka radova za medije.
Na dve etaže oko 550 parking mesta
Pored svih inovacija i zelenih površina koji će činiti Linijski park, planirana je izgradnja podzemne garaže na više od 1.500 kvadratnih metara. Ukupni kapacitet podzemne garaže sa dve odvojene podzemne etaže je više od 550 parking mesta, a parkovska površina iznad podzemne garaže biće ono što će privlačiti građane i turiste u ovaj deo grada. Važno je naglasiti da je na projektu Linijskog parka, koji sigurno predstavlja jedan od najzahtevnijih projekata ikada, radilo 55 mladih arhitekata koji će svojim znanjem doprineti da Beograd postane još lepši i atraktivniji grad.
Linijski park u celosti će doneti pregršt sporstskih i kulturnih sadržaja, namenjenim svim uzrastima. To će biti park koji će potpuno izmeniti život svakog Beograđanina, posebno stanovnika u tim delovima grada, a ujedno i još jedan simbol srpske prestonice.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici